کد خبر 1345626
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
پنتاگون: استفاده پوتین از دو سوم نیروی رزمی خود/پرتاب ۳۲۰ موشک به اوکراین

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار داشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از دو سوم کل نیروی رزمی خود در مرزهای اوکراین استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از دو سوم کل نیروی رزمی  مستقر در مرزهای اوکراین  برای حمله به این کشور استفاده کرده است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، این مقام وزارت دفاع آمریکا افزود: هنوز یک سوم از نیروهای روسیه در خارج از مرزهای اوکراین مستقر هستند که تعداد قابل توجهی محسوب می شود.

این مقام آمریکایی ادامه داد آمریکا  ارزیابی کرده است که تا صبح امروز نیروهای روسیه بیش از ۳۲۰ موشک به اوکراین پرتاب کرده اند.

این مقام افزود: اکثر این موشک ها موشک های بالستیک با برد کوتاه هستند.

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به بیانیه های خصمانه و تهاجمی ناتو، امروز به نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش در بحبوحه تنش با غرب بر سر مساله اوکراین، آماده‌باش داد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای آماده باش نیروهای بازدارنده این کشور که شامل نیروهای هسته ای روسیه می شوند، گفت پوتین در حال ایجاد تهدید برای حمله بیشتر است.

سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی افزود: این روشی است که در طول این جنگ ما شاهد بکارگیری آن از سوی ولادیمیر پوتین بوده ایم. او در حال ایجاد تهدیدی است که وجود ندارد تا تهاجم بیشتر را توجیه کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    7 1
    دم حزبالله گرم تو یه روز 1500 تا موشک ضد ببین ایران چیه فکر نکنم هیشکی تو دنیا حریف ایران بشه
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 1
      اقتصادش رو دیدیم زدن منهدم کردن
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      2 0
      دانشمند تو موشک اسکندر و توچکا رو با خمپاره 60یکی می دونی
    • احمد شیرازی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 1
      اسم حزب الله که میاد شامه ددمنشان تیز میشه بغرید ای شیران که شما عصای خشم خداوندید برای کیفر ستمکاران.
  • GB ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    حزب الله ۱۵۰۰ تا زد و سه نفر زخمی شدند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس