سخنگوی دولت فرانسه: ما سلاح تحویل اوکراین دادیم و این فرایند افزایش می‌یابد

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد: ما سلاح تحویل اوکراین داده‌ایم، به تحویل ادامه می‌دهیم و این امر را افزایش خواهیم داد.

به گزارش مشرق، گابریل اَتَل (Gabriel Attal) روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فرانس اَنتر اظهار داشت: رئیس‌جمهور اوکراین فهرست بسیار واضحی از تجهیزات مورد نیاز خود را ارسال کرده است و ما در حال پاسخگویی به آن هستیم.

وی ادامه داد: با این حال، فرانسه قرار نیست نیرو به خاک اوکراین اعزام کند. این امر منتفی بود و ما با ارسال تجهیزات از اوکراینی‌ها حمایت می‌کنیم.

از طرف دیگر وزیر حمل و نقل فرانسه نیز در توییتر از بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماها و خطوط هوایی روسیه خبر داد.

ژان باتیست ژباری (Jean-Baptiste Djebarri) تاکید کرد: در مواجهه با تهاجم روسیه به اوکراین، اتحاد اروپا کامل است.

 پیش از این چند کشور اروپایی از جمله بلژیک، چک و هلند از ارسال اسلحه به اوکراین خبر داده بود و اولاف شولتس صدر اعظم آلمان نیز روز یکشنبه در سخنرانی در مجلس این کشور به صراحت اعلام کرد که کشورش سلاح مورد نیاز اوکراین برای جنگ در برابر روسیه را تامین می کند.

همچنین بعد از تحریم هوایی چند کشور اروپایی شامل فنلاند، انگلیس، استونی، لهستان، بلغارستان و جمهوری چک علیه روسیه، آلمان هم اعلام کرد که عبور یا ورود هواپیماهای روسیه به آسمان خود را ممنوع کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دوست IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    اینکه کشورهای غربی میگن سلاح برای اکراین ارسال می کنیم به این معنی است که دوست دارن جنگ ادامه دار باشه . مشرق تأیید،لطفا.
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    3 0
    دمتون گرم. پوتین به غلط کردن افتاده
    • NL ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 3
      خخخخ اره النگو های اروپا شکست
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    باید استینگر و موشک ضد تانک بدن - اوکراین باید به جنگ نا منظم و شهری روی بیاره تا جنگ برای شرور های سرخ فرسایشی بشه.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 1
    کیف سقوط کرده است این سلاحها دست روسها می افتد
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 1
    اوکراین فسفر سفید رو از اسرائیل کودک کش غاصب حرومزاده گرفته .سرنوشت رئیس جمهور یهودی ومزدور اسرائیل اوکراین با کلاه اسرائیلیش که با مزدوری برای اسرائیل وفتنه در اوکراین برای برهم زدن برحام به زودی به سرنوشت محمد رضا شاه پهلوی ختم میشه ودر غربت بوسیله روسیه یا امریکا به درک واصل خواهد شد. کشورهای خائن ترکیه واذربایجان واوکراین مزدور اسرائیل هستند برای ایجاد نا امنی وجنگ در اروپا ونهایتا اشغال اروپا ونسل کشی مسیحیان اروپا وانتقام هولوکاست. اسرائیل همیشه به دنبال انتقام هولوکاست از کشورهای اروپایی بوده وهست ودیری است که اسرائیل این سه کشور مزدور ومنافق رو بصورت نیابتی برای ایجاد نا امنی در اروپا وسوریه تجهیز کرده .این سه کشور منافق واسرائیل باید محو ونابود شوند چون انگیزه نسل کشی مسیحیان اروپا وکشور گشایی انهم در اروپا دارند.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 0
      میبندی یا من ببندمش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس