کد خبر 1345543
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
نادران:قانونگذاری در جریان بررسی بودجه فسادآور است/ نیکزاد: حرف شما درست است

نماینده مردم تهران گفت: تغییر قوانین دائمی و قانون برنامه در جریان بررسی لایحه بودجه، تالی فاسد دارد.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه جعفر قادری نماینده شیراز پیشنهادی را برای احداث شهرک‌های صنعتی در صورت صدور مجوزهای زیست محیطی در حریم شهرها ارائه داد که بر اساس این پیشنهاد احداث این شهرک‌ها مشمول عوارض تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی نمی‌شد.

در ادامه الیاس نادران نماینده مردم تهران در تذکری گفت: مجلس در حال تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ است، بودجه عدد و رقم است، منابع و مصارف کشور مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: تغییر قوانین دائمی و قانون برنامه در جریان بررسی لایحه بودجه، تالی فاسد دارد، به تصمیماتی که در صحن مجلس گرفته می‌شود، دقت ندارید.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در این ماده می‌خواهید، اجازه بدهید که در حریم شهرها شهرک صنعتی ساخته شود، مشروط به اینکه مسائل زیست محیطی را رعایت شود. مجوز ساخت شهرک‌های صنعتی مربوط به کدام دستگاه است؟ چرا در لایحه بودجه برای آن تعیین تکلیف می کنیم؟ برای عوارض چه دستگاهی تصمیم گیری می‌کند که ما برای آن در حال قانونگذاری هستیم؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این تصمیمات اقتصاد ملی، بخش خصوصی، دولتی و عمومی غیر دولتی را تحت تأثیر قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: خواهش می‌کنم اصلاح قوانین دائمی را در جای خود انجام دهید، اصلاح قوانین مربوط به بخش کشاورزی در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار دارد.

نادران اظهار داشت: اگر می‌خواهید برای وزارت جهاد کشاورزی تصمیمی بگیرید، پیشنهادات خود را به کمیسیون کشاورزی ارائه دهید. چرا در بودجه یکساله متعرض قوانین دائمی کشور می‌شوید؟ قوانین دائمی آسیب می‌بینند.

نماینده مردم تهران گفت:مجلس در جریان بررسی بودجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده که اخیرا عملیاتی شده است، تبصره زده‌ایم، سران قوا نیز در شورای هماهنگی به این قانون تبصره زده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بی‌اعتبار کردن قوانین دائمی کشور به مصلحت نیست گفت: این کار از مبنا اشکال دارد، این پیشنهاد نیز به دلیل اینکه متعرض وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها شده و به جغرافیای منطقه ضربه وارد می‌کند به مصلحت کشور نیست.

در ادامه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: نمی‌توانیم پیشنهاد نمایندگان را نادیده بگیریم.

وی تاکید کرد: فرمایشات شما مبنی بر اینکه نباید در قالب بودجه قانونگذاری دائمی کرد حرف درستی است اما بنده و یا روسای مجلس نمی تواند پیشنهادات نمایندگان را نادیده بگیریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس