ممنوعیت تردد تاکسی و موتورسیکلت کاربرتوری در تهران و ۷ کلانشهر

تردد تاکسی و موتورسیکلت های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ درتهران و ۸ کلانشهر ممنوع است.

به گزارش مشرق، طبق ماده ۸ قانون هوای پاک مصوب هیات وزیران، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تردد تاکسی و موتورسیکلت‌های کاربراتوری علاوه بر تهران در کلانشهرهای  کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، اراک، تبریز و اهواز ممنوع است.

براساس این مصوبه، تردد همه وسایل نقلیه کاربراتوری در نواحی کم انتشار LEZ(طرح کاهش آلودگی هوا) در این کلانشهرها ممنوع اعلام شده است.

طبق مطالعه نتایج سیاهه انتشارآلایندگی شهر تهران (گزارش سال۱۴۰۰ سازمان حفاظت محیط زیست) ۲۱ درصد از سهم انتشار ذرات معلق آلاینده هوا متعلق به موتورسیکلت‌ها و۱۰ درصد از آلودگی هوای ناشی از آلاینده‌های اکسیدهای نیتروژن مربوط به تردد تاکسی‌هاست.

حدود ۱۰ میلیون وسیله نقلیه فرسوده در کشور درحال تردد است که سهم قابل توجهی در انتشار آلاینده‌های هوا دارند و از رده خارج کردن و نوسازی این وسایل منجر به کاهش انتشار آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    میشه بفرمایید برای جایگزینی این وسایل نقلیه چه برنامه ای دارین ؟؟ چند ساله قراره طرح جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده اجرایی بشه ولی فقط در حد وعده های پوچ بوده
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    همه موتورسیکلت هایی که تا سال 95 تولید شماره گذاری و به مردم فروخته شده کاربوراتوری هستند. الان مردم با این قیمت های نجومی از کجا بیارن انژکتور یا برقی بخرند که تازه تو سربالایی راه هم نمیره!!. زورتان میرسه مینی بوس ها و کامیونت های دودزای عهد بوق را جمع کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس