۱۵ تروریست در سوریه بر اثر حمل مواد شیمیایی مصدوم شدند

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه از مصدوم شدن ۱۵ تروریست به هنگام انتقال مواد شیمیایی به یکی از روستاهای استان ادلب خبر داده است.

به گزارش مشرق، شبکه روسیه الیوم شنبه شب به نقل از دریادار «اولگ ژوراولوف» اضافه کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان «جبهه النصره» کانتینرهای حاوی ماده شیمیایی احتمالاً کلر را به روستای «کفر لوسین» در استان ادلب سوریه منتقل کردند.

 رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود: به دلیل بی احتیاطی در حمل و نقل، یکی از این سیلندرها آسیب جدی دید.

 وی اظهار کرد:  بر اثر نشت ماده سمی حاوی این سیلندر حدود ۱۵ تروریست از ناحیه پوست و مجاری تنفسی دچار سوختگی شیمیایی شدند.

پیشتر مرکز آشتی روسیه در سوریه  موسوم به «حمیمیم» در آذرماه امسال نیز از آماده شدن گروه‌های تروریستی مستقر در ادلب برای انجام یک حمله شیمیایی دروغین علیه غیرنظامیان و متهم کردن ارتش سوریه خبر داد.

در آن زمان « «فادیم کولیت» نایب رئیس این مرکز که زیر نظر وزارت دفاع روسیه قرار دارد، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منتشر کرد، گفته بود که تروریست‌های جبهه النصره مخازن حاوی مواد سمی را در یک پناهگاه زیرزمینی در نزدیکی شهر سرمدا واقع در استان ادلب با هدف متهم کردن ارتش عربی سوریه در بکارگیری این سلاح ها علیه غیرنظامیان ذخیره کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در سال‌های گذشته بارها فاش کرد که گروهک تروریستی «جبهه النصره» با هماهنگی و پشتیبانی سازمان «کلاه‌سفیدها» و تحت نظارت کارشناسان دارای تابعیت کشورهای غربی و با ارائه تسهیلات سرویس‌های اطلاعاتی اروپا وارد این منطقه شده‌اند و اقدام به انتقال و ذخیره ‌سازی مواد سمی در چندین منطقه ادلب به منظور ساخت و جعل حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان برای متهم کردن ارتش سوریه و استفاده از آن به عنوان دستاویزی از سوی آمریکا و متحدانش برای انجام حملات و تجاوزات علیه سوریه کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس