اقدامات سفارت ایران در مجارستان برای کمک به هم‌وطنان مقیم اوکراین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان از همکاری این کشور برای انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به خاک کشورمان خبر داد.

به گزارش مشرق، سفارت ایران در مجارستان در اطلاعیه‌ای آخرین اقدامات این سفارتخانه برای کمک به ایرانیان مقیم اوکراین را تشریح کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست در اولین روز از شروع وضعیت اضطراری در اوکراین و با هدف کمک به هم‌وطنان ایرانی ساکن در این کشور، اقدام به تشکیل ستاد حمایت و پیگیری از آنان کرد.

سفیر کشورمان به عنوان رئیس این ستاد با هدف تسهیل ورود هم‌وطنان به مجارستان و بازگشت آنان به کشورمان با مقامات وزارت خارجه محل دیدار و گفتگو کرد و در پی هماهنگی‌های انجام شده، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه مجارستان با هدف کمک و ارائه تسهیلات به هموطنان عزیز ایرانی برای بازگشت سریع‌تر به کشورمان از طریق خاک مجارستان گفتگوی تلفنی کردند.

بر همین اساس، مقامات مجارستانی ضمن اعلام آمادگی جهت کمک به هم‌وطنان ایرانی در بازگشت به کشور اعلام کردند کلیه اتباع ایرانی بدون نیاز به روادید مجارستان و صرفاً با داشتن گذرنامه معتبر و ارائه کارت اقامت قانونی در اوکراین، برای بازگشت به کشور می‌توانند وارد خاک مجارستان شوند.

این سفارت آمادگی کامل دارد تا با انجام هماهنگی‌های لازم مقدمات بازگشت هم‌وطنان مقیم اوکراین را به کشور از طریق خاک مجارستان فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    وزارت امور خارجه!!! خخخخ فقط بیانیه صادر میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس