کد خبر 1345027
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
سفارت مسکو در تهران: غرب صلاحیت محکوم کردن ما را ندارد

سفارت روسیه در ایران به توییت سفیر لندن در تهران درباره تحولات اوکراین پاسخ داد.

به گزارش مشرق، اقدام سفیر انگلیس در انتشار توییتی درباره تحولات جاری اوکراین و تاکید بر «تهاجم غیرقانونی روسیه» به این کشور، واکنش سفارت مسکو در تهران را به دنبال داشت.

«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در ایران در صفحه توییتر خود به دو زبان انگلیسی و فارسی عکسی از نصب پرچم اوکراین بر سر درِ سفارت لندن در تهران منتشر کرد و در پیامی توییتری درباره تحولات اوکراین شدیدا علیه روسیه موضع گرفت.

سفیر لندن در تهران نوشت: «ما پرچم اوکراین را به نشانه همبستگی با دوستان اوکراینی خود برافراشتیم. بریتانیا در مقابل تهاجم غیرقانونی روسیه به یک کشور مستقل در کنار مردم اوکراین ایستاده است. ما در کنار اوکراین هستیم».

غرب صلاحیت محکوم کردن ما را ندارد

توییت سفیر انگلیس در ایران

سفارت روسیه در ایران به توییت سفیر انگلیس در ایران و محتوای پیام او واکنش نشان داد و ضمن رد اظهارات سایمون شرکلیف، به انگلیس و دیگر کشورهای غربی درباره مداخلات و جنگ‌های اشغالگرانه در دیگر مناطق جهان طعنه زد.

سفارت مسکو در تهران در توییتر نوشت: «با در نظر گرفتن انتقاد غرب از عملیات نظامی روسیه در اوکراین به ویژه توییت سایمون شرکلیف، سفارت روسیه مطالب ذیل را اعلام می‌کند: کسانی که در سال ۱۹۹۹ شهرهای آرام در صربستان را بمباران کردند، در سال ۲۰۰۳ به طور غیرقانونی به عراق حمله کردند، لیبی، سوریه را ویران کردند و به طریق ناپسندانه‌ای از افغانستان گریختند، صلاحیت اخلاقی برای محکوم کردن روسیه ندارند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    نابودش کردی سر و هیکل سفیر انگلیس قهوه ای شد
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    سایمون هیچ کارست زیبا کلام بهش خط میده!!!!
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    احسنت، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    سفارت انگلیس از بین 195 کشور جهان فقط در کشور ما پرچم اوکراین رو پیراهن عثمان میکنه و بالا میبره. چون رو غربگداهای های ایران حساب کرده. انگلیس همون کشوریه که به عربستان اسلحه داد تا جنایاتشون در یمن تسهیل بشه حالا سفارتش واس اوکراین اشک تمساح میریزه و پیراهن عثمان بلند میکنه ! خدا آخر عاقبت ما رو با این غربگداها بخیر کنه که نمی فهمن چون نمیخوان بفهمن
  • رهام حسامی- IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    منم موافق هستم .ما هم پرچم اوکراین بر سفارت خود در کل دنیا اویزان کنیم .البته انگلیس باید اجازه میگرفت چون در کشور ما باید پرچم خودشو بر روی سفارتش نصب کنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس