کرملین: اوکراین با نپذیرفتن مذاکره، باعث ادامه یافتن جنگ شد

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که طرف اوکراینی با نپذیرفتن مذاکره، باعث ادامه یافتن عملیات نظامی روسیه شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، پسکوف روز شنبه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در رابطه با انتظار برای مذاکره با کی یف دستور توقف پیشروی ارتش روسیه در خاک اوکراین را صادر کرد.

وی افزود: اما بخاطر خودداری طرف مقابل از گفت وگو، پیشروی ارتش روسیه در اوکراین مطابق برنامه اجرای عملیات، ازسرگرفته شد.

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در همین حال گفت که درهنگام توقف پیشروی نیروهای اصلی روسیه، در برخی نقاط درگیریها همچنان ادامه داشت.  

 وی ادامه داد: منظور من، گروه های درحال حرکت عناصر نئونازی مسلح و طرفداران ایدئولوژی آلمان هیتلری است که از خودروها و کامیون های مجهز به تسلیحات سنگین استفاده می کنند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز گذشته گفت که طرف اوکراینی ایده مطرح شده از طرف روسیه مبنی بر مذاکره بین هیات های دو کشور در مینسک پایتخت بلاروس را رد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف عصر جمعه گفت: اوکراین در پاسخ به پیشنهاد روسیه برای برگزاری مذاکرات در مینسک، پیشنهاد کرد که مذاکرات در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود.

وی افزود: پس از وقفه کوتاهی، آنها گفتند که از ایده برگزاری مذاکرات در مینسک صرف نظر می کنند و می خواهند مذاکرات در ورشو برگزار شود و پس از آن مکالمه تلفنی را قطع کردند.  

  مقام ارشد کاخ کرملین گفته بود که هیات روسیه به مینسک شامل نمایندگان وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه و همچنین نماینده ریاست جمهوری روسیه خواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز دیروز به خبرنگاران گفت: در صورت تسلیم شدن ارتش اوکراین، روسیه حاضر به مذاکره با طرف اوکراینی خواهد شد.  

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد روز پنجشنبه، ۵ اسفند وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری همان روز (پنجشنبه) پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    ارتش اوکراین وجود ندارد مشتی بلک واتر هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس