عزیزی: صندلی ریاست بیشتر از همه برای عزیزی‌خادم لرزان بود/ اسکوچیچ می تواند به فوتبال ما کمک کند

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: آقایانی که فوتبالی نیستند و به این حوزه می‌آیند، حواسشان باشد که صندلی ریاست لرزان است.

به گزارش مشرق، خداداد عزیزی در حاشیه جشنواره فوتبال ستاره ها در مشهد اظهار کرد: خودم در زمین های خاکی بازی کردم و می دانم چقدر در حاشیه مشهد مورد استقبال است. امروز وقتی برخی بازیکنان حاضر در این جشنواره را دیدم که از حاشیه شهر آمده بودند، یاد گذشته خودم افتادم. وقتی با برخی بازیکنان در این جشنواره صحبت کردم، متوجه شدم تعدادی از آنها برای معیشت خانواده کارگری می کنند. در کنارش درس می خوانند و به فوتبال هم می پردازند.

وی افزود: آنها می گفتند آرزو داشتند چهره هایی مثل رحمتی، آندو، بادامکی و حتی خود من را از نزدیک ببینند و خوشحالم که با کار شهرداری توانستیم آنها را خوشحال کنیم. باید از ارجائی، همکارانش و اعضای شورای شهر مشهد تشکر کنم که این شرایط را ایجاد کردند. هرچه قدر در حوزه پایه و مناطق کم برخوردار کار شود، کم است. همه باید در این زمینه کمک کنند. فوتبال مشهد اگر می‌خواهد برای آینده برنامه داشته باشد، باید به سمت این برنامه ها برود. این اتفاقات معمولا اصلا رخ نمی‌دهد؛ هرچند در سایر نقاط هم به ندرت شاهد برگزاری چنین تورنمت‌هایی در این رده سنی هستیم.

پیشکسوت فوتبال مشهد عنوان کرد: این تورنمنت‌ها برای آکادمی‌ها، خانواده‌ها و بازیکنان رده پایه جذابیت دارد. این بازیکنان در سن یادگیری قرار دارند و برای‌شان جذاب است که در مسابقات شرکت کنند.دیدید که چه انگیزه ای در این بچه ها موج می زد. بازیکنان آکادمی خودم، حسین بادامکی و آندرانیک تیموریان از تهران نیز در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. سه تیم نیز از حاشیه شهر اضافه شده‌اند که شاید هیچوقت بازیکنانشان شانس حضور در مدارس را پیدا نکنند. از مدیر عامل آکادمی‌ام تقاضا دارم که بازیکنان توانمند حاضر در این تورنمنت را به آکادمی اضافه کنند. قبلا هم اعلام کرده بودیم که برخی بازیکنان مستعد را در آکادمی بورس می‌کنیم تا هزینه‌ای بابت یادگیری پرداخت نکنند. 

بیشتر بخوانید:

در حساب فدراسیون فوتبال ۱۶۰ هزار تومان بود !

عزیزی در خصوص اتفاقات فدراسیون و عزل عزیزی‌خادم خاطرنشان کرد: کسانی که سال گذشته برای عزیزی‌خادم رای جمع می‌کردند، علیه او متحد شدند و او را عزل کردند. از این اتفاقات در فوتبال ایران دیده می‌شود. آقایانی که فوتبالی نیستند و به آن می‌آیند، حواس‌شان باشد که صندلی ریاست لرزان است. این صندلی ریاست فدراسیون از همه بیشتر برای عزیزی‌خادم لرزان بود. اتفاق نادری در فوتبال ایران رخ داد که هیات رییسه متحد شوند و رییس فدراسیون را برکنار کردند.

وی ادامه داد:‌ فوتبال ایران پر از لابی است و عزیزی‌خادم هیچ‌کسی را برای خودش نگه نداشت. علی دایی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال قبل گفته بود که هر کسی لابی قوی‌تری داشته باشد، کارش را راحت‌تر انجام می‌دهد. در فدراسیون هم همین اتفاق رخ داد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم در مجمع چه اتفاقی می‌افتد. طبیعا هر کسی که آن موقع لابی قوی‌تری داشته باشد، رای خواهد آورد. طبیعتا عزیزی‌خادم هم الان دنبال لابی‌گری است تا رای جمع کند.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان در پاسخ به اینکه عزل عزیزی‌خادم در آستانه جام جهانی به تیم ملی لطمه‌ای وارد خواهد کرد یا خیر، گفت: تغییرات فدراسیون به بدنه فوتبال ارتباطی ندارد. اسکوچیچ نتیجه گرفته و بی‌معرفتی است او را کنار بگذارند. فکر نمی‌کنم فدراسیون آنقدر پولدار باشد که مربی بزرگ بیاورد. اسکوچیچ می‌تواند کمک کند اما تغییرات فدراسیون نشان داد هر اتفاق عجیبی ممکن است رخ دهد.

عزیزی در خصوص قعرنشینی پدیده در لیگ برتر، گفت: این تیم از ابتدا هم وضعیت خوبی در لیگ برتر نداشت. در هفته پنجم یا ششم گفته بودم این تیم شانسی برای بقا ندارد. عده‌ای هم ناراحت شدند و می‌گفتند که این تیم دهم خواهد شد یا رتبه تک‌رقمی کسب خواهد کرد. اکنون پدیده رتبه‌اش سه ‌رقمی است و شانسی برای بقا ندارد. اظهار تاسف می‌کنم برای مسئولانی که از روز نخست این تیم را تحویل دادند و بی‌فکری کردند. پیشنهادی هم در این زمینه داده بودم اما مسئولان ما یا میلی به فوتبال در مشهد ندارند یا توانایی آن را ندارند که بحران‌ها را مدیریت کنند. می‌توانستیم یک تیم لیگ یک در مشهد بگیریم. سنگ آهن خواف و فولاد نیشابور را داریم؛ چرا از آن استفاده نکنیم. اصفهانی‌ها و خوزستانی‌ها می‌توانند از فولاد و ذوب‌آهن استفاده کنند اما ما نمی‌توانیم؟

وی در خصوص حواشی اخیر فوتبال ایران و شکایت مستمر تیم‌ها از یکدیگر عنوان کرد: جو فوتبالی نیست. از فضای فنی خارج شده و مدام در فضای جنگ و دعوا قرار دارد. هر تیمی که شکست می‌خورد، شکایت می‌کند. در دوره‌ای می‌گفتند که تیم‌ها بازیکن تقلبی و سرباز دارند. امروز هم به ۲۵ و ۳۰ سال قبل بازگشته‌ایم و مدام دنبال توجیه هستیم. اتفاقات فوتبال ایران که همه از هم شکایت دارند، برای من جالب نیست. متاسفانه این‌ها کثیفی‌های فوتبال است که رو شده است.

وی در خصوص وضعیت سربازی برخی بازیکنان لیگ برتری و استثنا قائل شدن برای آن‌ها افزود: طرح سرباز قهرمان و سرباز ملی نداریم. سرباز قهرمان کسی است که لب مرز با جانش بازی می‌کند. به عنوان مثال بازیکنی از رده پایه در تیم پدیده مشهد آغاز به کار می‌کند و تمام هزینه‌هایش را پدیده می‌دهد، ناگهان یک تیم نظامی به خاطر خدمت سربازی به راحتی او را می‌برد. این همه سال که پدیده برای او زحمت کشیده چه می‌شود؟ بازیکنان سرباز به لحاظ قراردادی نابودند.

بازیکن اسبق تیم پاس تهران اظهار داشت: حسین مهربان در پدیده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون می‌گرفت اما در فجر ۱۰ میلیون تومان پول می‌گیرد. این موضوع با فوتبال حرفه‌ای تطابق ندارد اما یک مرد و انسان عادی مطابق قانون باید به سربازی برود. اینکه چگونه او را به خدمت سربازی ببرند، جای بحث دارد. بازیکن هم باید مثل مردم عادی مطابق قانون به سربازی برود. اینکه چگونه او را به خدمت سربازی ببرند، جای بحث دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس