وقتی دبیرکل فدراسیون فوتبال همه واقعیت را نگفت/ ماجرای قرارداد یورویی و ریالی مهدوی‌کیا چیست؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرارداد مهدی مهدوی‌کیا یورویی است و قرارداد ریالی باید به تأیید هیئت رئیسه برسد که این مسئله با واقعیت تناقض دارد.

به گزارش مشرق، مسئله قرارداد مهدی مهدوی‌کیا به چالشی جدید در فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. سرمربی تیم امید که تیمش را از مرحله انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا عبور داد و خرداد ماه باید در گروه ازبکستان، قطر و ترکمنستان رقابت کند. با این حال، صحبت‌های حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال نگرانی‌هایی را درباره آینده این تیم ایجاد کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال که در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش حضور یافته بود، درباره وضعیت سرمربی تیم فوتبال امید گفت که «تا این لحظه آقای مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید بودند، اما از اینجا به بعد امکان دارد اعضای هیئت رئیسه با توجه به بودجه‌ای که پیش‌رو دارند، برنامه‌ریزی کنند». با این حال بخش مهم‌تر صحبت‌های کامرانی‌فر پیش از بیان این جمله بود که در خصوص قرارداد و مبلغ آن گفت: «در جلسات قبلی هیئت رئیسه مصوب شده بود، مبلغی قرارداد آقای مهدوی‌کیا یورو باشد که بر اساس قوانین داخلی این موضوع امکان‌پذیر نبود. [این قرارداد] باید ریالی می‌شد و در هیئت رئیسه بعدی به تأیید می‌رسید که این پروسه طول کشید و باید منتظر باشیم، هیئت رئیسه جدید و سرپرست فدراسیون فوتبال نسبت به تیم امید و مدیریت تیم امید تصمیم‌گیری کنند و ما مسیر را پیش ببریم».

پیگیری‌ها اما نشان می‌دهد ماجرا چیز دیگری است و قرارداد نهایی تنظیم شده برای مهدی مهدوی‌کیا ریالی بوده، اما به امضای شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال نرسیده است. حالا اصل ماجرا چیست و چرا کامرانی‌فر بخش‌هایی از این ماجرا را نگفته و خواسته واقعیت را پنهان کند.

طبق توافق اولیه، فدراسیون فوتبال قرارداد مهدی مهدوی‌کیا را به صورت یورویی تنظیم کرده بود. با این حال خزانه‌داری فدراسیون فوتبال اعلام کرد که طبق قوانین امکان پرداخت ارزی به مربیان و بازیکنان داخلی وجود ندارد و به همین جهت قرارداد مهدوی‌کیا باید به ریال تبدیل شود. این مسئله نیز پس از صحبت با مهدوی‌کیا حل شد و سرمربی تیم امید مشکلی برای تبدیل قراردادش از یورویی به ریال نداشت و این قرارداد به ریال تنظیم شد.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرارداد اولیه که به صورت یورویی تنظیم شده بود و سپس قرارداد ریالی را در آخرین جلسه هیئت رئیسه پیش از عزل عزیزی خادم تصویب کرد و پس از تصویب هیئت رئیسه توسط حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال، برای مهدوی‌کیا ارسال شد. قرار بود پس از ویرایش و تأیید نهایی این سند، قرارداد توسط رئیس فدراسیون فوتبال به امضا برسد که این کار انجام نشد و در ادامه هم عزیزی خادم عزل شد.

حال چگونه است که دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت از تبدیل قرارداد از یورویی به ریالی کرده و تأیید هیئت رئیسه را لازمه آن می‌داند، در حالی که پیش از این، پروسه‌ مورد اشاره طی شده است؟ کامرانی‌فر در حالی گفته هیئت رئیسه جدید باید این قرارداد را تأیید کند که در ترکیب هیئت رئیسه تغییری ایجاد نشده و همین هیئت رئیسه پیش از این قرارداد را تأیید کرده بود و هیچ فرد جدیدی به ترکیب هیئت رئیسه اضافه نشده یا تغییر نکرده است.

در شرایطی که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چند هفته پیش، قرارداد ریالی مهدی مهدوی‌کیا را نیز تأیید کرده و دبیرکل فدراسیون فوتبال آن را برای سرمربی تیم امید ارسال کرده، آیا صحبت‌های جدید کامرانی‌فر خلاف واقع نیست؟

این در حالی است که اگر دبیرکل فدراسیون فوتبال پیش از تأیید هیئت رئیسه قرارداد را برای مهدی مهدوی‌کیا ارسال کرده باشد، خود تخلف کرده که پیش از به تأیید رسیدن قرارداد در هیئت رئیسه، آن را برای سرمربی تیم فوتبال امید ارسال کرده است. هر چند باید این سؤال را از شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس معزول فدراسیون فوتبال پرسید که چگونه سرمربی تیم فوتبال امید بیش از شش ماه از فعالیتش در این تیم گذشته، یک مرحله از مسابقات را پشت سر گذاشته و تا زمان رفتن او، قرارداد امضا نشده است؟

کامرانی‌فر به عنوان دبیر کل فدراسیون و نفر اول امور اجرایی فدراسیون فوتبال نیز باید در این خصوص پاسخگو باشد که چگونه نتوانسته به این امور رسیدگی کند و حالا رو به تناقض‌گویی آورده است. آن هم در حالی که قرارداد ریالی سرمربی تیم فوتبال امید به تأیید هیئت رئیسه رسیده، برای مهدوی‌کیا ارسال شده و حالا مسئله طور دیگری عنوان می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس