کد خبر 1344967
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
زلنسکی‌: نیروهای روسیه سعی در تصرف کی‌یف دارند

رئیس دومای روسیه اعلام کرد رئیس جمهور اوکراین از روز گذشته پایتخت این کشور را ترک کرده و به شهری در غرب این کشور گریخته است.

به گزارش مشرق، «ویچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه روز شنبه مدعی شد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از کی‌یف گریخته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ولودین در بیانیه‌ای در حساب تلگرام خود نوشت: «زلنسکی با عجله کی‌یف را ترک کرد. او روز گذشته نیز در کی‌یف نبود».

ببینید:

عکس/ اسارت نظامیان روس در یونیفرم اوکراینی

عکس/ سنگر سازی با لاستیک

این مقام روس افزود: «او و همراهانش به شهر لویو گریخته و در آن‌ها محلی برای او و دستیارانش فراهم شده است».

بیشتر بخوانید:

روایت نشریه انگلیسی از پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین برای خاورمیانه

رئیس مجلس دومای روسیه ادعا کرد تمام ویدئوهایی که زلنسکی بر روی رسانه‌ها منتشر می‌کند از پیش ضبط شده‌اند.

اسپوتنیک نوشت، علاوه بر ولودین، برخی مقامات ارشد «رادا»، مجلس قانون‌گذاری اوکراین نیز درباره فرار زلنسکی به لویو اظهاراتی داشته‌اند.

ببینید:

فیلم/ لحظه شلیک بالگرد روس به سامانه پدافندی اوکراین

فیلم/ انفجار شدید در پایتخت اوکراین

فیلم/ تلاش ناموفق برای ساقط‌کردن جنگنده روسی

فیلم/ چه کسانی این بلا را بر سر اوکراین آوردند؟

فیلم/ تلاش مردم کی‌یف برای ترک شهر

گمانه‌زنی درباره گریختن رئیس جمهور اوکراین از پایتخت این کشور در حالی صورت می‌گیرد که بعد از ظهر روز گذشته نیز «ماریو دراگی» نخست‌وزیر روسیه گفت، قادر نیست تماس از پیش برنامه ریزی شده با زلنسکی را برقرار کند.

دقایقی پس از انتشار سخنان نخست‌وزیر ایتالیا، شبکه روسی «راشا تودی» اعلام کرد با وجود بسته بودن حریم هوایی اوکراین، یک هواپیما فرودگاه کی‌یف را ترک کرده است.

زلنسکی عصر جمعه در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا با لحنی کنایه‌آمیز گفت: «دفعه بعدی، زمان‌بندی جنگ را تغییر می‌دهم تا بتوانم با شما صحبت کنم».

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌های آمریکایی و اوکراینی گزارش داد: «دولت ایالات متحده آماده است تا به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای کی‌یف کمک کند تا از دستگیری یا کشته شدن او توسط نیروهای روسی جلوگیری کند».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین تا کنون پیشنهادات برای خارج شدن از کی‌یف پایتخت این کشور را نپذیرفته است.

 «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرده اگر مقامات اوکراین قصد گریختن به مکانی امن به دور از نیروهای روسیه را داشته باشند، لندن آمادگی دارد به آن‌ها پناه داده و مقدمات تشکیل دولت در تبعید را فراهم کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    از این روسیه دروغگو ترنداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس