کد خبر 1344729
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
اوکراین با پیشنهاد روسیه برای مذاکره موافقت کرد

سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین از موافقت کی یف با پیشنهاد روسیه برای مذاکره خبر داد و اعلام کرد زمان و مکان مذاکره در حال بررسی است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که با پیشنهاد روسیه برای مذاکره موافقت کرده است و طرفین در حال بررسی زمان و مکان مذاکره هستند.

وی با اعلام این خبر افزود: ما اظهارات مبنی بر امتناع خود از مذاکره را رد کرده و آماده گفتگو درباره صلح و توقف درگیریها هستیم.

بیشتر بخوانید:

به تعلیق روابط با روسیه رای دادیم

سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین در ادامه گفت: هر چه مذاکرات سریع‌تر آغاز شود، شانس از سرگیری زندگی عادی بیشتر می‌شود.

لازم به ذکر است ولودیمیر زلنسکی از «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کرده بود برای توقف عملیات نظامی روسیه در اوکراین میانجیگری کند.

ببینید:

فیلم/ لحظه شلیک بالگرد روس به سامانه پدافندی اوکراین

فیلم/ انفجار شدید در پایتخت اوکراین

فیلم/ تلاش ناموفق برای ساقط‌کردن جنگنده روسی

فیلم/ چه کسانی این بلا را بر سر اوکراین آوردند؟

فیلم/ تلاش مردم کی‌یف برای ترک شهر

فیلم/ زلنسکی کجاست؟

وزیر خارجه مجارستان نیز در این رابطه اعلام کرد: پیشنهاد میزبانی مذاکرات صلح روسیه و اوکراین را ارائه می‌دهیم.

وزارت خارجه بلاروس پیش از این اعلام کرد که کشورش در صورتی که روسیه و اوکراین حاضر به مذاکره شوند، تمامی تلاش خود را برای موفقیت این مذاکرات به کار خواهد گرفت و میزبانی از هر نوع مذاکره‌ای در این زمینه را خواهد پذیرفت.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، بلاروس همواره بر آمادگی خود برای برقراری صلح در اوکراین و توقف خشونت‌ها و خونریزی میان دو ملت تاکید کرده است.

وزارت خارجه بلاروس افزود: ما همواره خواهان حل و فصل اختلافات از طریق راههای دیپلماتیک و گفتگو هستیم و تمامی طرف‌ها را به سازش دعوت می‌کنیم. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پیش از این گفته بود روسیه آماده است هیئتی شامل نمایندگان وزارت خارجه، دفاع و ریاست جمهوری روسیه را برای مذاکره با طرف اوکراینی به مینسک اعزام کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    21 2
    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر.
    • حسن IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      6 0
      احسنت
    • DE ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      2 0
      کاملا درسته. اخه میشه مگه کشوری مثل اوکرائین بیخ گوش روسیه با یک فرهنگ و زبان مشابه زندگی کنه و برای نانتو و امریکا جان فشانی کنن و بخوان بیخ گوش اونم روسیه پایگاه نظامی بزنن.شاید این بزرگترین حماقت اوکرائین در تاریخ خودش بوده. دراین دو سه روزه هم دیدند امریکا و ناتو براشون تره هم خورد نکردند! اصلاحاتچی های کاسه گدایی بدست داخلی بهتره دست از اراجیف و چرندیات خود به نفع امریکا بردارند و روی خط قرمز امنیت ایران دیگه مانور و جولان ندن ، ملت ایران با چوب تر حسابی مثل اوکرائین ادبشون میکنند که هرگز از جاشون بلند نشن و یادشون نره! زیرا همه هستی و امنیت کلان یک کشور امنیت مرزها، اب و خاک و اسمان و دریاهاشه.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 0
    بزمجه تازه فهمید دنیا دست کیا اداره میشه.
  • سید امیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 0
    اجازه ندهید عمله های استعمار نوین با وراجی خفت و دریوزگی آمریکا و نوکرانش در اروپا را به حاشیه ببرند.
  • پسرشجاع اصلاح طلب زاده IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 0
    اگر روسیه بخواهد کماکان حملاتش را به اوکراین ادامه دهد مجبورم که غربگداهای وطنی را در مقابل سفارت روسیه جمع کنم و شمع روشن نماییم و با دوستان آمریکایی و اسراییلی و انگلیسی و ………(همه غربگدایان وطنی) عکس یادگاری بیاندازیم ………!!!
  • DE ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    با پیام تسلیت به همه غربگداها و نوکران صهیونیست بهائی ها منافقین و ضد انقلاب و وطنفروشان لاتچریها مفتخواران و رانتخواران سه نیملیتریها ..اشرافیون اشرفیون ....که اربابشان گند زد به ابهت و قیافه همه نوکرانش در سراسر دنیا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس