کد خبر 1344964
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
برترین ضدقهرمان‌های دهه 1970 سینما

برخی از علاقه‌مندان به سینما، دهه ۱۹۷۰ را دوران اوج هالیوود و سینما ضد قهرمانان می‌پندارند.

به گزارش مشرق، در دهه ۱۹۷۰ تماشاگران در سینما با ضدقهرمان‌های نمادینی آشنا شدند.برخی از علاقه‌مندان به سینما، دهه ۱۹۷۰ را دوران اوج هالیوود و سینما ضد قهرمانان می‌پندارند. دورانی که افرادی مانند مایک نیکولز (Mike Nichols)، مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) سنت‌های قدیمی سینما را کنار زده و آغازگر دوران جدیدی در آن بودند.

دورانی که شاهد داستان‌های تاریک و هیجان‌ انگیزی بودیم که شخصیت‌های ضدقهرمان محبوبی در این زمان خلق شدند.هالیوود دیگر روایت‌گر شخصیت‌های سیاه و سفید مطلق نبود، بلکه با ضدقهرمانانی همچون مایکل کورلئونه یا تراویس بیکل، مرز کلیشه‌ها را درنوردید و باعث شد تا ضدقهرمانانی نمادین پا به عرصه سینما بگذارند.

به همین دلیل در این مقاله قصد معرفی برترین ضدقهرمان‌های دهه طلایی سینما، یعنی ۱۹۷۰ را خواهیم داشت.

پاول کرسی در فیلم

Death Wish

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

چارلز برنسون (Charles Bronson) با نقش آفرینی در فیلم Death Wish ساخته مایکل وینر (Michael Winner)، تبدیل به شخصیتی شد که به هر نحوی خواهان عدالت است.پاول کرسی مهندسی در شهر نیویورک است که پس از به قتل رسیدن همسر و دخترش، شخصاً به دنبال اجرای عدالت می‌رود. فیلمی جنجالی که در دوران افزایش جرم و جنایت در دهه ۱۹۷۰ با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبین روبرو شد و آغازگر فیلم‌های هیجانی بسیاری شد.

مکس در فیلم Mad Max

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

فیلم Mad Max که توسط جورج میلر (George Miller) در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد، روایت‌گر پلیسی به نام مکس بود که در یک دنیای آخرالزمانی با ماشین منحصر به فرد خود، به دنبال انتقام از کسانی بود که باعث و بانی کشته شدن همسر و پسر جوانش بودند.

تاکوما سوروگی در فیلم The Street Fighter

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

سونی چیبا (Sonny Chiba) با ایفای نقش یک مزدور بی‌رحم در سه‌گانه The Street Fighter به یکی از مشهورترین بازیگران فیلم‌های رزمی تبدیل شد.وی با ایفای نقش تاکوما سوروگی، ضدقهرمانی را به تصویر کشید که برای انجام کار درست، هرکاری در توانش باشد را انجام خواهد داد. او ضدقهرمانی بود که برای لت و پار کردن دشمنانش از مردم پول می‌گرفت.

 

سانی ورتزیک در فیلم Dog Day Afternoon

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

ال پاچینو (Al Pacino) با نقش آفرینی در فیلم Dog Day Afternoon، یکی از برترین بازی‌های خود در سینما را به اجرا درآورد.وی در نقش سانی ورتزیک ظاهر شده بود، کسی که برای هزینه جراحی معشوقه‌اش مجبور می‌شود تا با انگیزه‌ای دلسوزانه به بانک دست‌برد بزند. او ذاتاً آدم بدی نبوده و مجبور به سرقت می‌شود. سرقی که از کنترلش خارج شده و خود را در محاصره انبوهی از پلیس‌ها می‌یابد.

کاپیتان ویلارد در فیلم Apocalypse Now

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) با فیلم حماسی Apocalypse Now جنگ ویتنام را از منظری آخرالزمانه‌ای روایت می‌کند.

در این فیلم ما شاهد کاپیتان ویلارد با هنرنمایی مارتین شین (Martin Sheen) هستیم. سربازی الکلی که به خاطر کارهایی که انجام نداده، مورد ستایش قرار می‌گیرد. در طول فیلم شاهد هستیم که وی برای تحقق خواسته‌های خود، تا جایی پیش می‌رود که عملاً دیگر انسانیتی در وی مشاهده نمی‌شود.

هری در فیلم Dirty Harry

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

یکی از نمادی‌ترین شخصیت‌های ضدقهرمان دهه ۷۰، پلیسی کثیف بود که برای نابودی یک قاچاقچی، قانون را زیرپا می‌گذارد.کلینت ایستوود (Clint Eastwood) در این فیلم جنائی و کلاسیک، به زیبایی ایفای نقش کرده و ضدقهرمانی آشفته را به تصویر می‌کشد. او با سرپیچی از دستورات مافوق خود، به کارهایی اشتباه خود ادامه داده و باعث ایجاد دردسر می‌شود.

 

مایکل کورلئونه در فیلم The Godfather

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

با وجود این که مارلون براندو (Marlon Brando)   ال پاچینو است که سقوط یک شخصیت را به تصویر می‌کشد.او کهنه سربازی است که پدرش نمی‌خواهد وارد شغل مافیایی شود و قصد دارد تا آینده او را تغییر دهد، با این حال به خاطر وقایعی که رخ می‌دهد، مایکل جانشین پدرش می‌شود.روایتی از سقوط یک شخصیت به اعماق تاریکی که به زیبایی به مخاطب نمایش داده می‌شود.

تراویس بیکل در فیلم Taxi Driver

برترین ضدقهرمان‌های دهه ۱۹۷۰ سینما

در فیلم که توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شده است، شاهد شخصیتی به نام تراویس بیکل هستیم که توسط رابرت دنیرو (Robert De Niro) به مخاطبان معرفی می‌شود.

کسی که از بی‌خوابی و تنهایی رنج برده و شب‌ها با تاکسی خود در شهر نیویورک جولان می‌دهد. شخصیتی که در نهایت سلاح به دست گرفته و وارد جرم و جنایت می‌شود. دنیرو شخصیتی آشفته را به تصویر می‌کشد که درد و رنج زیادی را تحمل می‌کند.

منبع: گیمفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    عکس موجه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس