کد خبر 1344938
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
پوکو

قیمت گوشی موبایل، یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی پوکو M۳ پرو می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، گوشی‌های هوشمند پوکو معمولاً به‌دلیل قابلیت‌های متعدد، مشخصات فنی چشم‌گیر و قیمت مناسب آن‌ها مورد توجه افراد قرار می‌گیرند. گوشی پوکو M۳ پرو نیز از این قانون مستثنی نیست و در دو نسخه ۵G و ۴G عرضه می‌شود؛ این محصول از پردازنده قوی و طراحی شکیل بهره می‌برد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی پوکو M۳ پرو ۵G می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

گوشی پوکو M۳ پرو ۵G دارای بدنه پلاستیکی است و در سه رنگ خاکستری، زرد و آبی براق به فروش می‌رسد؛ البته در همه مدل‌ها بخشی از پنل پشتی که برآمدگی دوربین و لوگوی Poco را دربرمی‌گیرد، به رنگ مشکی است. این گوشی هوشمند کمی باریک‌تر، کم عرض‌تر، کوتاه‌تر و سبک‌تر از گوشی پوکو M۳ طراحی شده است، گوشی پوکو M۳ پرو ۵G ارگونومی مناسبی دارد و به خوبی در دست جای می‌گیرد. درگاه هیبریدی سیم‌کارت / کارت حافظه در لبه سمت چپ گوشی ذکر شده تعبیه شده است، در حالی که کلیدهای کنترل صدا و پاور در لبه سمت راست قرار گرفته است، کلید پاور به صورت همزمان وظیفه حسگر اثرانگشت را نیز برعهده دارد. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، روزنه میکروفون و ماژول IR Blaster در لبه بالایی گوشی قرار گرفته است، در حالی که لبه پایینی محصول از پورت شارژ USB ۲.۰ Type-C، دریچه اسپیکر و روزنه میکروفون مکالمه پشتیبانی می‌کند. گوشی پوکو M۳ پرو ۵G گواهی IP ندارد؛ بنابراین در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیست.

مشخصات گوشی پوکو M۳ پرو ۵G +عکس

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

گوشی پوکو M۳ پرو ۵G دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ است. گوشی پوکو M۳ پرو از محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند؛ اما روشنایی صفحه‌نمایش دستگاه به ۴۰۰ نیت می‌رسد. روشنایی بیشینه گوشی هوشمند ذکر شده در حالت دستی و خودکار به ترتیب به ۲۲۸.۶ و ۲۳۱.۳ نیت می‌رسد؛ بنابراین زیر نور آفتاب خوانایی مناسبی نخواهد داشت. نمایشگر گوشی پوکو M۳ پرو ۵G سه پروفایل رنگی Auto، Saturated و Standard را ارائه می‌کند که هر سه در فضای رنگی sRGB تعریف شده‌اند؛ دو پروفایل اول دقت بسیار کمی دارد و رنگ‌‎ها به شدت به سردی تمایل دارد، اما در حالت Standard دقت نمایش رنگ‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و دما رنگ‌ها نیز متعادل‌تر می‌شود. در گوشی پوکو M۳ پرو ۵G تعداد اسپیکرهای از دو به یک کاهش یافته است؛ البته همچنان از نظر حجم صدا و شفافیت عملکرد مناسبی دارد.

دوربین گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی پوکو M۳ پرو ۵G تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی گوشی دارای لنز عریض ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/۱.۸ است، از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و در محیط‌های تاریک نیز امکان استفاده از الگوریتم Night Mode شیائومی را فراهم می‌کند. دوربین سلفی تعبیه شده روی صفحه‌نمایش گوشی پوکو M۳ پرو ۵G داری لنز هشت مگاپیکسلی است.

مشخصات گوشی پوکو M۳ پرو ۵G +عکس

سخت‌افزار گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

گوشی پوکو M۳ پرو ۵G از تراشه Dimensity ۷۰۰ مدیاتک قدرت می‌گیرد، این تراشه هفت نانومتری از ترکیب دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A۷۶ و شش هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A۵۵ به عنوان CPU استفاده می‌کند. تراشه ذکر شده ماژول دو هسته‌ای Mali-G۵۷ را با فرکانس ۹۵۰ مگاهرتز به عنوان GPU به کار می‌گیرد. گوشی پوکو M۳ پرو ۵G در دو مدل با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است، البته کاربران می‌توانند حافظه آن را از طریق درگاه microSD افزایش دهند.

نرم‌افزار گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

گوشی پوکو M۳ پرو ۵G به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری انحصاری شیائومی MIUI عرضه می‌شود. شرکت سازنده حجم زیادی از برنامه‌ها و بازی‌های مختلف مانند سرویس‌های گوگل، بازی‌های مختلف و اپلیکیشن‌های مختلف شیائومی را بر این گوشی نصب کرده است، کاربران می‌توانند این اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را در صورت تمایل پاک کنند.

باتری گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

انرژی مورد نیاز گوشی پوکو M۳ پرو ۵G با استفاده از یک باتری حجیم پنج هزار میلی‌امپر ساعتی تأمین می‌شود، این محصول با شارژر سریع ۲۲.۵ واتی به فروش می‌رسد؛ بنابراین گوشی ذکر شده ظرف دو ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود. شرکت سازنده ادعا کرده است که باتری گوشی پوکو M۳ پرو ۵G با قطع بودن همه اتصالات بی‌سیم و خروجی صدای اسپیکر، تا دو روز شارژدهی دارد.

مشخصات گوشی پوکو M۳ پرو ۵G +عکس

مزایای گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

  • عملکرد سریع‌
  • پشتیبانی از شبکه ۵G
  • عملکرد دوربین در روز
  • نمایشگر ۹۰ هرتز IPS LCD

معایب گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

  • حذف اسپیکرهای استریو
  • روشنایی صفحه‌نمایش
  • کاهش ظرفیت باتری در مقایسه با مدل عادی

قیمت گوشی پوکو M۳ پرو ۵G

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی پوکو M۳ پرو ۵G به دلیل تنوع در حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی و همچنین تفاوت رنگ بین پنج میلیون و ۳۲۵ هزار تومان تا شش میلیون و ۵۳۰ هزار تومان متغیر است.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس