با تلاش‌های دادگستری تهران ۲۰ واحد تولیدی با ۳۶۳۰ نیروی کار احیا شدند/ ۵ شرکت با بیش از ۱۲۰۰ نفر ظرفیت نیروی کار در شرف احیاء و خروج از ورشکستگی

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: با تلاش‌های انجام شده ۲۰ واحد تولیدی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران با حمایت‌های قضایی احیا شده‌اند.

به گزارش مشرق، القاصی، رییس کل دادگستری استان تهران گفت: براساس گزارش دبیرخانه ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه، براثر فعالیت و پیگیری‌های این ستاد حدود فعالیت یک هزار و ۳۷۵ واحد تولیدی با ۲۳ هزار نیروی کار که تعطیل شده بودند، فعال شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انتقال ۱۱ زندانی ایرانی از عراق به زندان‌های داخل کشور

وی افزود: در همین زمینه دادگستری استان تهران اقدامات قابل توجهی به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها انجام داده است، به طوریکه با تلاش‌های انجام شده ۲۰ واحد تولیدی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران با حمایت‌های قضایی فعال و احیا شده‌اند و زمینه اشتغال ۳ هزار و ۶۳۰ نفر فراهم شده است؛ بنابراین گزارش، با پیگیری‌های مجدانه دادگستری استان تهران، واحدهای تولیدی صنایع شیر تهران شهداد (وارنا) با ۱۳۰ نیروی کار، کشتارگاه صنعتی گوشت بهین با ۱۱۰ نیروی کار، فولاد قزوین با ۲۲۰ نیروی کار، فولاد سیادن با ۱۴۰ نیروی کار، پارس آرمان شفق با ۱۸۰ نیروی کار، ریسندگی و بافندگی کوکما با ۱۰۰ نیروی کار، آلومینیوم پارس با ۷۳۵ نیروی کار، صفا شیمی با ۴۰ نیروی کار، لاستیک البرز (کیان تایر) با ۹۵۰ نیروی کار، کشت و صنعت جوانه چهار فصل با ۶۰ نیروی کار، لوله و تجهیزات سدید با ۴۱۲ نیروی کار، سالم ماکارون با ۲۵ نیروی کار، شهاب سنگ صادق با ۴۰ کارگر، صنایع غذایی و بسته بندی ژوبین پروتئین با ۴۰ کارگر، تهران ماشین با ۲۵ نیروی کار، بسپار شفاف پوشش با ۱۷۵ نیروی کار، پرنده پرداز با ۸۰ کارگر، پرنیان تافته آمل با ۱۵۰ کارگر و ساسان پیمان با ۱۸ کارگر فعال و احیاء شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۰

همچنین با تلاش‌های صورت گرفته ۵ شرکت در شرف احیاء و خروج از ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

شرکت شیشه و بلور لرستان در حال حاضر ۱۸۶ نفر کارگر در سه شیفت کاری شبانه روز مشغول به فعالیت است که با تشکیل جلسات متعدد با مدیران بانک عامل (صادرات) مقدمات خروج شرکت از ورشکستگی با پرداخت کلیه بدهی و حق صندوق الف فراهم تا پایان سال تحویل مالک شده است.

کارخانه سامان کاشی بروجرد نیز با ظرفیت حدود ۳۵۰ نفر نیروی کار از سال ۱۳۹۶ بصورت کامل تعطیل است. در راستای حل مشکلات این واحد تولیدی حدود ۶۳ جلسه با مقامات قضائی، استاندار لرستان و هیئت مدیره بانک سپه، بازرسی کل استان، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و دیگر افراد و سازمان‌های مؤثر اعم از تأمین اجتماعی و امور مالیاتی برگزار و مقدمات احیاء و راه اندازی مجدد کارخانه فراهم و در حال حاضر حدود ۴۳ نفر نیروی نیروی متخصص در حال بازسازی و تجهیز ماشین آلات هستند و در ماه‌های آتی بصورت کامل راه اندازی خواهد شد.

شرکت تولیدی کو کما تولید کننده منسوجات است که محصولات تولیدی این شرکت به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود. در این واحد تولیدی حدود ۱۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند و با تلاش‌های انجام شده تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ با پرداخت کلیه بدهی از ورشکستگی خارج و تحویل مالک خواهد گردید.

شرکت چینی اسپیدار، یکی دیگر از واحدهای تولیدی است که حدود ۶ سال است با ظرفیت ۲۰۰ نفر کارگر بصورت کامل تعطیل است که با اقدامات صورت گرفته از جمله توقف عملیات اجرایی و مذاکره با بستانکاران و جلسه با دستگاه‌های خدمت رسان تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ احیاء و راه اندازی خواهد شد.

شرکت بهمن‌گوشت، نیز از طریق اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران احیاء و در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر نیروی کار مشغول بکار هستند و تا پایان سال واحد دوم آن (واحد بسته بندی) راه اندازی خواهد شد که در این صورت ۷۰ نفر نیروی کار بصورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس