کد خبر 1344710
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
کشتی گزینشی المپیک| ناراحتی شدید محمد بنا از شکست نوری/ حضور لالوویچ و تورلیخانوف در سالن مسابقات

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: زیرمجموعه فدراسیون و تابع آن هستیم اما در آینده‌ای نزدیک کمیته ملی المپیک و فدراسیون باهم سازش می‌کنند.

به گزارش مشرق،  محمد بنا درباره مسابقات کشتی جام تختی،اظهار داشت: همه داشته‌های‌مان در مسابقات شرکت داشتند، مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و طبیعتا راضی بودم.

* مگر هر کسی المپیک رفته نباید ببازد؟

وی در مورد شکست برخی از کشتی‌گیران مدعی از جمله علیرضا نجاتی در فینال جام تختی، اظهارداشت: مگر محسن‌نژاد کشتی‌گیر بدی است؟ مگر قرار است هر کسی المپیک رفته، نبازد؟

* نفرات برتر جام تختی در اردو بررسی می‌شوند

وی در مورد اینکه آیا نفرات اول جام تختی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد؟ تصریح کرد: در مورد تیم قهرمانی آسیا شما به من بگویید ایمان محمدی و دانیال سهرابی که اینجا کشتی گرفتند عضو تیم ملی جوانان هستند، سرمربی تیم ملی اینها را برای اردوهایش می‌خواهد. شاید من اصلا نتوانم از این نفرات استفاده کنم. پس به هیچ صورت نمی‌توانم صددرصد بگویم که نفرات اول جام تختی در آسیایی مغولستان کشتی می‌گیرند. فعلا نفرات برتر به اردوی تیم ملی می‌آیند و شرایط‌شان بررسی می‌شود.

سرمربی تیم ملی فرنگی در پاسخ به این سوال که چه نفراتی به اردو دعوت خواهند شد و چه زمانی تیم اعزامی به مغولستان معرفی می‌شود، گفت: در بعضی اوزان ممکن است ۴ نفر و برخی وزن‌ها هم دو یا سه نفر دعوت شوند. طبیعتا نزدیک به ۳۷-۳۸ نفر به اردو دعوت خواهند شد. امکان دارد در شروع هفته یک لیست سه نفره از ما بخواهند و بعد در اوایل اردو هم تیم آسیایی را اعلام می‌کنیم.

* شانس قاسمی برای قهرمانی آسیا بیشتر است

بنا در مورد وضعیت سنگین وزن تیم ملی که سه مدعی جدی (امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده و علی‌اکبر یوسفی) دارد، تصریح کرد: هر کدام‌شان می‌توانند برای ما خوب کشتی بگیرند. طبیعتا شانس امیر قاسمی منجزی برای آسیایی مغولستان بیشتر است و بعد از آن بازی‌های آسیایی وجهانی و همچنین کشورهای اسلامی را در پیش داریم. طبیعتا اینها را تقسیم می‌کنیم که بچه‌ها در مسابقات مختلف شرکت کنند.

* محک زدن فرنگی‌کاران در مسابقات رنکینگ‌دار

سرمربی تیم ملی فرنگی در واکنش به اینکه تا جام تختی وضعیت چرخه تیم ملی کاملا شفاف بود اما بعد از این انتخاب ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی و تورنمنت‌های پیش رو اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: بحث نظر من نیست، بلکه مسابقاتی که برای‌شان در نظر می‌گیریم، ملاک است. من نزدیک به ۴-۵ تورنمنت را اعلام کردم، البته نه اینکه صددرصد تیم به همه آنها اعزام شود اما من برای اطمینان اسم آنها را داده‌ام که اینها کارهای اعزام‌شان انجام شود. حتی دو سه تا از مسابقات رنکینگ هم در نظر داریم که سر وزن قانونی است. البته امسال زیاد هم به تورنمنت‌های رنکینگی احتیاج نداریم. امکان دارد مثلا کشتی گیر ۷۷ یا ۸۲ کیلوی‌مان را بتوانیم یک وزن بالاتر آنجا محک بزنیم.

وی درباره اینکه گفته بودید در ۴ وزن همه پتانسیل کشتی روی تشک می‌آیند، نظرتان درباره آن اوزان چیست، خاطرنشان کرد: همه خوب بودند. مثلا در ۶۰ کیلوگرم رقابت سخت و خوب بود، محسن‌نژاد واقعا عالی کشتی گرفت و الان حق اوست از همه جلوتر باشد حتی از نجاتی.

* بررسی بیشتر در وزن ۸۷ کیلو

بنا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در وزن ۸۷ کیلوگرم بازهم انتخابی برگزار کنید، گفت: در این وزن مثال می‌زنم؛ علیزاده، ابراهیمی، نوری، طاهری با هم در یک گروه هستند و در گروه دیگر شریفی بالا می‌آید. پس در این وزن باید بررسی لازم انجام شود.

* می‌دانم فدراسیون و کمیته بالاخره سازش می‌کنند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره اینکه برنامه شما برای مشخص شدن تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی به چه صورت است با توجه به این که برای کمیته ملی المپیک بازی‌های آسیایی اهمیت بیشتری دارد، تصریح کرد: همیشه همین طور بوده است. اول اینکه ما زیرمجموعه فدراسیون هستیم و باید سیاست‌های فدراسیون کشتی را اعمال کنیم. در مجموع می‌دانم در آینده نزدیک شرایط به گونه‌ای خواهد شد که فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک بالاخره به سازشی خواهند رسید. همیشه این طور بوده است که بازی‌های آسیایی حتی برای کشتی‌گیران مهمتر بوده است چون جوایزی که به آنها داده می‌شود خیلی بهتر است. در مجموع هرچه سیاست فدراسیون کشتی باشد ما آن را انجام می‌دهیم. در نهایت اینکه ما کشتی‌گیرانی داریم که می‌توانند به کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی آنها را جدا کنیم و مشکلی نداریم.

* انتخاب تیم آسیایی از دل جام تختی

بنا درباره اینکه ۷ ورزشکار مدال‌آور چگونه به چرخه اضافه خواهند شد و آیا می‌توان گفت آنها با مدال طلایشان ملی‌پوش قطعی هستند، گفت: خیر اینطور نیست. آنهایی که در جام تختی کشتی گرفتند، از بین آنها تیم آسیایی انتخاب می‌شوند. در ادامه نتایج آنها را در مسابقات قهرمانی آسیا نگاه می‌کنیم. کشتی‌گیری که طلا بگیرد باید حتما با کسی که بیرون بوده یک مسابقه بدهد.

سرمربی تیم ملی کشتی کشورمان، یادآور شد: اینطور نیست که بگویند یکی به مسابقه ضعیف می‌رود و یکی قوی. مثلا سال گذشته ساروی و بالی را با هم به مسابقات لهستان فرستادیم.

*عبدولی و بقیه مثل بچه‌های من هستند

بنا در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره سعید عبدولی چیست و آیا رفتار این کشتی‌گیران را به دل می‌گیرید، عنوان کرد: شب گذشته به عبدولی هم گفتم اینکه شاید یک زمانی پسر وقتی ناراحت است به پدرش فحش دهد اما آن پدر هیچ وقت بد پسرش را نمی‌خواهد، من هیچ وقت بد آنها را نمی‌خواهم. امید و قاسم هم همینطور، آنها هم مانند بچه‌های من هستند اما به هر حال آنها عقاید و تفکرات خود را دارند و در صفحه‌های مجازی که آزاد است حرف‌شان را می‌زنند. در مقابل این مسائل فقط می‌توانم سکوت کنم و هیچ موقع حرفی نمی‌زنم.

وی در خصوص حضور امین میرزازاده و محمدهادی ساروی در اهواز عنوان کرد: خودشان آمدند، این تصمیم خودشان بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس