کد خبر 1344687
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

به گزارش مشرق، رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: اقتصادی آمریکا و اروپا بیش از آنکه اقتصاد روسیه را هدف قرار دهد، دامنگیر اقتصاد ایالات متحده و اتحادیه اروپایی خواهد شد.

روسیه سومین تامین کننده نفت آمریکا پس از کانادا و مکزیک است از این رو «جنگ و تحریم» قیمت نفت را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است بهای آن را  به ۱۵۰ دلار در هر بشکه برساند. این شرایط آمریکا را در وضعیت رکود/ تورم قرار می‌دهد. به عبارت دیگر ایالات متحده در مواجهه با بحران انرژی و افزایش نرخ بهره به دره تورم یا رکود سقوط خواهد کرد.

از آنجا که روسیه تامین کننده اصلی فلزات اساسی است، «جنگ و تحریم»  بهای عمده فلزات اساسی را افزایش می‌دهد. بالارفتن قیمت آلومینیم، مس، فولاد و ... که نقش تعیین کننده‌ای در صنایع دارند، باعث رشد هزینه تولید و کاهش رشد اقتصادی آمریکا و اروپا می‌گردد.

روسیه ۵۳ درصد نفت و ۴۶ درصد گاز اروپا را تامین می‌کند. «جنگ و تحریم» بهای گاز طبیعی را افزایش داده و عملا شرکت‌های پتروشیمی در این اتحادیه را در معرض تعطیلی قرار می‌دهد. نرخ گاز طبیعی در اروپا  با رشد ۴۱ درصدی مواجه شده و قطعا تبعات این مهم باعث ریسک کلان تورمی برای آمریکا و اروپا خواهد شد.

با این تفاسیر تحریم‌ها و جنگ اقتصادی پُر سر و صدای آمریکا و اروپا علیه روسیه، از یک سو اقدامی برای پوشش دادن به عجز و ناتوانی در دفاع از امنیت متحدان است و از سوی دیگر ناظر بر تغییر محاسبات مقامات روسیه خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    بنظرم این جنگ توسط روسیه بیشتر برای تضعیف آمریکاست و تا اینجا موفق بوده است.
  • سیدامیر IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    شما نگران تبعات تحریم نباشید روسها میان ایران بهشون یاد میدیم چطوری تبعاتش رو جمع کنندسیرک تحریم باید جمع بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس