عمران خان این هفته به روسیه می رود

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از درگیری کی‌یف و مسکو ابراز تاسف کرد و گفت: پاکستان امیدوار است دیپلماسی بتواند از بحرانی‌ترشدن اوضاع جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از درگیری کی‌یف و مسکو ابراز تاسف کرد و گفت: پاکستان امیدوار است دیپلماسی بتواند از تشدید اوضاع جلوگیری کند.

دیدار رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر پاکستان بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و در جریان آن، درباره موضوعات مهمی از جمله اسلام‌هراسی، افغانستان، روابط دوجانبه، منطقه‌ای و جنوب آسیا از  بحث و تبادل نظر شد.

ببینید:

عکس/ دیدار عمران خان با پوتین

عمران‌خان در این دیدار تأکید کرد: تنش و درگیری به نفع هیچ کس نیست و کشورهای در حال توسعه همیشه در صورت درگیری بیشترین ضربه را از نظر اقتصادی متحمل می‌شوند.

نخست وزیر پاکستان به رئیس جمهور روسیه گفت: پاکستان معتقد است اختلافات باید از طریق گفتگو و دیپلماسی حل شود.

وی با یادآوری گفت‌وگوهای تلفنی در ماه‌های اخیر بین مقامات دو کشور ابراز اطمینان کرد مسیر مثبت روابط دوجانبه در آینده ادامه خواهد داشت.

خان افزود: اعتماد و صمیمیت موجود نشان‌دهنده این روابط بوده وبه تعمیق و گسترش بیشتر همکاری های متقابل در زمینه های مختلف کمک خواهد کرد.

وی در ادامه این دیدار بر اهمیت خط لوله گاز پاکستان-استریم به عنوان یک پروژه اقتصادی شاخص بین دو کشور تاکید و در مورد همکاری در پروژه های آینده مرتبط با انرژی گفت‌وگو کرد.

خان بر تعهد پاکستان به ایجاد روابط بلندمدت و چند بعدی با روسیه تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس