کد خبر 1344460
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
نشست وین

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت : محافل خبری جهان توافق را نزدیک می دانند اما در عمل شاهد اتفاق خاصی نیستیم.

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: بیش از بیست سال است که با غرب مذاکره می کنیم و آنها ادعاهای دروغینی در مورد مسائل هسته ای ایران مطرح می کنند ما هم ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان این ادعاها را رد می کنیم تا جایی که برای اطمینان یافتن آنها تعهداتی را قبول کرده ایم با این حال شاهد هستیم در طول این بیست سال هر تعهدی را که پذیرفتیم طرف مقابل دست از ادعاهای خود برنداشت.

بیشتر بخوانید:

آمریکا مشکل اصلی در مذاکرات وین است

وی ادامه داد: در زمان آقای روحانی که بنا به ادعاهای طرف مقابل یک دولت میانه رو در تهران حاکم بود به توافقی دو جانبه رسیدیم و تعهداتی به دو طرف منازعه تحمیل شد، ما به همه تعهداتمان عمل کردیم در حالی که طرف مقابل نه تنها به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد بلکه به شدت تحریم ها و تهدید ها افزود.

انبارلویی افزود: دولت آقای رو حانی در اواخر عمرش مجبور شد ضمن برگشت به نقطه صفر فعالیت ها هسته ای را از سر بگیرد این اتفاق باعث شد تا طرف مقابل دوباره پرچم مذاکره را بالا ببرد. به همین جهت وارد مذاکرات وین شدیم براساس صحبت هایی که طرف غربی انجام می دهد در مقام حرف برخی از خواسته های ما را پذیرفتند اما هنوز برای قبول بخش دیگر خواسته های ما مقاومت می کنند.

عضو حزب موتلفه تشریح کرد: با این وجود مذاکرات با هوشمندی جلو می رود و طرف مقابل هیچ راهی جز اجرای تعهدات ندارد باز هم می بینیم که با فریب و دروغ در مذاکرات ظاهر می شوند؛ در سالن مذاکرات یک حرفی می زنند و بیرون از سالن مذاکرات حرف دیگری می زنند.

بیشتر بخوانید:

توییت شمخانی درباره مرحله پایانی مذاکرات وین

در هر صورت محافل خبری جهان توافق را نزدیک می دانند اما در عمل شاهد اتفاق خاصی نیستیم. منطق ایران در مذاکرات مشخص است یا به همه خواسته هایمان می رسیم یا به هیچ یک از آنها نمی رسیم این مساله که تنها به درصدی از مطالباتمان برسیم مورد قبول ما نیست.

وی ادامه داد: طرف مقابل در برابر منطق دیپلماسی ما حرفی برای گفتن ندارد و اگر بخواهند به شرارت در مقابله با ملت ایران ادامه بدهند ضرر خواهند کرد اگر هم بخواهند تسلیم شوند نشان دهنده شکست برای آمریکا و سه کشور شرور اروپایی است.

انبار لویی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به نتیجه برسیم که یک پیروزی بزرگ است اگر هم به نتیجه نرسیم همانگونه که تا الان به مسیرمان ادامه دادیم از این به بعد هم در همین مسیر ادامه خواهیم داد ضمن اینکه در دولت آقای رئیسی تعامل با جهان منهای آمریکا و سه کشور شرور اروپایی را پی گیری می کنیم. بنابراین از پذیرش پیشنهادهایمان در وین ذوق زده نمی شویم و بدعهدی آنها هم ما را غمگین نمی کند.    

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    3 0
    آمریکا حتی اگر انواع تضمین‌ها را هم بدهد، هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نمی‌کند، مگر بعضی تحریم‌ها را که لغو آن به نفع خودش و به ضرر ما باشد؛ لذا هرگونه توافقی فقط برای محدودسازی صنعت هسته‌ای ما و فریب‌کاری مجدد است. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا یک ضرب‌الاجل معین برای لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن تعلیق کنیم؛ چنانچه این سیاست قطعی تا آن زمان اجرا شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم.
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    پس گريه زارى و ناله و نفرين امثال نبويان براى چى بود ؟! اگر توافقى شده يا نشده مثل بچه آدم به ملت گزارش كنيد تا تكليف خودشون رو بدونند !
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس