کد خبر 1344418
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
بلیت اتوبوس نمایه سفر نمایه

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از روز سه‌شنبه هفته آینده ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، حمیدرضا شهرکی ثانوی با بیان این‌که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۵۰ درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای نوروز ۱۴۰۱ پیش فروش شود، اظهار کرد: این اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دلیل این است که اگر تصمیم‌هایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود تعهد و نارضایتی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا در نوروز ۱۳۹۸ بیش از هفت میلیون جابه جایی زمینی در کشور به ثبت رسید بر همین اساس امسال پیش بینی ۱۰ درصد بالاتر از آن ظرفیت در نظر گرفته شد و بر همان اساس برنامه‌ریزی و پیش بینی‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

«نوروزِ آرام» در گروی هوشیاریِ مسئولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی +نقشه کرونایی

وی افزود: با وجود همه برنامه ریزی‌های انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیش بینی لازم برای تغییرات احتمالی برنامه‌ها برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران لحاظ شده است.

وی با بیان این‌که همه تلاش سازمان راهداری فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است، یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار مینی بوس و ۳۰ هزار سواری پلاک عمومی از طریق تشکل‌های صنفی، کانون‌ها و شرکت‌های حمل و نقل به نوعی در مسیر خدمت قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

گسترش واکسیناسیون از عوامل مدیریت مطلوب موج ششم کرونا است

وی ادامه داد: در جلسه‌های هماهنگی مختلف و با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تأمین امکانات مصرفی رانندگان به نحوی مسائل و مشکلات آنها برطرف و اگر ناوگان نیاز به تعمیرات دارد، انجام شود.

شهرکی ثانوی افزود: بیش از ۹۸ هزار راننده در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت حمل و نقل ساماندهی و مسئول ارائه خدمت در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم هستند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه در شیوه نامه‌های نوروزی امسال برش‌های استانی در نظر گرفته می‌شود گفت: در این شیوه نامه‌ها برای رعایت حقوق مردم و جابه جایی بین شهرهای استان به سفرهای درون استانی نگاه ویژه‌ای شده است.

شهرکی ثانوی تاکید کرد: هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شأن مردم است و تلاش این سازمان همواره بر این است که با توجه به نظارت‌ها مردم برای داشتن سفری ایمن از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی یادآور شد: روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در اتوبوس‌ها نصب می‌شود و مسافران می‌توانند از طریق سامانه متمرکز راهداری و پلیس از طریق شماره تلفن‌هایی که اعلام می‌شود، تماس بگیرند و یا پیامک ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس