دریافت مالیات ارزش افزوده از سیگار وارداتی ابلاغ شد

دریافت مالیات بر ارزش افزوده انواع سیگار و توتون و تنباکو وارداتی به گمرک ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از توتون و تنباکوی و سیگار وارداتی به گمرک ابلاغ شد.

داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه به مقدسی رئیس کل گمرک اعلام کرد: در اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، انواع سیگار و محصولات دخانی تولید داخل و وارداتی به شرح نرخ های مندرج در بند (ت) ماده (۲۶) قانون مذکور، مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده می باشند که بر اساس جزءهای (۳)، (۴) و (۵) بند مزبور، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده سیگار، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی شصت و پنج درصد (٪۶۵)، توتون خام وارداتی ده درصد (۱۰٪) و توتون فرآوری شده وارداتی (خرمن توتون) سی و پنج درصد (۳۵) می باشد.

به موجب مفاد تبصره (۱) بند (ت) ماده (۲۶) قانون یادشده، نرخ های تعیین شده از سال دوم اجرای قانون هرسال پنج واحد درصد افزایش می یابد تا زمانی که نرخ مذکور برای انواع سیگار و محصولات دخانی، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی به یکصد و بیست و پنج درصد (۱۲۵٪) برسد. بنابر این نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده واردات انواع سیگار و محصولات دخانی در سال ۱۴۰۱ به شرح جدول زیر میباشد.

دریافت مالیات ارزش افزوده از سیگار وارداتی ابلاغ شد

سیگار، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی ۷۰ درصد، توتون خام وارداتی ۱۵ درصد و توتون فراوری شده وارداتی نیز ۴۰ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس