کد خبر 1343953
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
بازداشت جاسوس کهنه‌کار رژیم صهیونیستی در لبنان

بخش امنیت لبنان جاسوسی را بازداشت کرده که حدود ۲۵ سال است با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته و از افراد مظنون در ترور دو رهبر جهاد اسلامی فلسطین است.

به گزارش مشرق، روزنامه «الاخبار» لبنان امروز (پنجشنبه) در گزارشی نوشت، دستگاه امنیتی لبنان حدود سه ماه پیش یک لبنانی را در شرق «صیدا» به ظن همکاری با رژیم صهیونیستی بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، فرد بازداشت شده بسیار خطرناک و از افراد کهنه‌کار در جاسوسی است. این فرد ارتباطی با شبکه‌های جاسوسی اخیر که بخش اطلاعات لبنان کشف کرده، ندارد و از آنها خطرناک‌تر است. کار وی فراتر از جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات، عکس‌برداری و غیره بوده و در شبکه‌های ترور و عملیات‌های لجستیکی و امنیتی خطرناک که طی آن ورود افسران اسرائیلی به لبنان تسهیل شده، مشارکت داشته‌ است.

منابع آگاه تأکید کرده‌اند، داده‌های موجود بیش از یک سوءظن است و بازرسان دستگاه‌های امنیتی شواهدی قانع کننده دال بر مشارکت عساف در فعالیت‌های امنیتی به نفع سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی دارند.

این منابع افزودند، فرد بازداشت شده هنوز از اعتراف به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی امتناع می‌کند اما ادله‌ای مبنی بر دست داشتن وی در ترور دو رهبر جهاد اسلامی برادران «محمود و نضال المجذوب» در انفجار صیدا در سال ۲۰۰۶ وجود دارد و این بدان معناست که وی حدود ۲۵ سال است که با رژیم صهیونیستی در تعامل است.

در همین ارتباط، «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان، ظهر دیروز (چهارشنبه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی از خنثی‌سازی سه عملیات انتحاری در خاک این کشور خبر داد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «النشره»، وزیر کشور لبنان در این خصوص اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند یک گروه تروریستی-تکفیری را که در حال جذب شماری از جوانان این کشور برای انجام عملیات انتحاری با استفاده کمربندهای حاوی مواد منفجره و راکت بود، ‌ دستگیر کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس