گفت‌وگوی رئیس کل دادگستری تهران با مراجعان قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در جریان مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان قرار گرفت و دستورات لازم در راستای رسیدگی و رفع آن‌ها را صادر کرد.

به گزارش مشرق،   علی القاصی  مهر رئیس کل دادگستری کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در جریان مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان قرار گرفت و دستورات لازم در راستای رسیدگی و رفع آن‌ها را صادر کرد.

در جریان این بازدید، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با ملاقات‌کنندگان به بررسی موردی و جزئیات پرونده تعدادی از مراجعان پرداخت.

در جریان بازدید رئیس کل دادگستری تهران از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، شکات و مالباختگان برخی از پرونده‌های کثیرالشاکی از قبیل تعاونی مسکونی شهرک ژاندارمری، موسسه کاسپین و شرکت مفتاح رهنورد ایرانیان نیز حضور داشتند که القاصی پس از استماع درخواست‌های این افراد، دستورات لازم درخصوص این پرونده‌ها را صادر کرد.

القاصی با اشاره پرونده تعاونی مسکونی شهرک ژاندارمری گفت: پرونده مذکور دارای فرایند خاصی است که ادامه رسیدگی آن منوط به برگزاری جلسات کارشناسی در مورد اراضی مربوطه است تا حقی از افراد در این پرونده تضییع نشود.

وی با تاکید بر اینکه در این پرونده، قوه قضاییه بدنبال احقاق حقوق مردم است، افزود: پس از شنیدن صحبت‌های دو نفر از نمایندگان شکات این پرونده، دستورات ویژه‌ای در این مورد صادر شد.

رئیس کل دادگستری تهران درباره پرونده‌های مالباختگان موسسه فرشتگان (کاسپین) و شرکت مفتاح رهنورد ایرانیان که جریان این بازدید درخواست‌هایی را مطرح کرده بودند گفت: در این پرونده‌ها که کثیرالشاکی هم هستند، جزئیات بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی مبنی بر رسیدگی به احقاق حقوق مالباختگان و رد مال صادر شد.

وی افزود: همچنین در راستای وصول مطالبات این افراد نیز به قضات مربوطه نیابت‌هایی داده شد که نسبت به توقیف مال و مزایده اموال، اقداماتی را در جهت استیفای حقوق شکات انجام دهند.

رئیس دادگستری تهران، در رابطه با پرونده مالباختگان موسسه فرشتگان، در تماسی تلفنی با معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پیگیر آخرین وضعیت این پرونده شد و نسبت به تسریع در روند رسیدگی، تاکید کرد.

در جریان این بازدید، شکات پرونده‌های کامیونداران اسلامشهر و شرکت تعاونی کارکنان دادگستری شهریار نیز درخواست‌های خود را مطرح کردند که القاصی دستورات مقتضی در رابطه با این پرونده‌ها را صادر کرد.

در ادامه این بازدید، تعداد دیگری از مراجعه‌کنندگان با رئیس کل دادگستری تهران دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند.

القاصی با اشاره به درخواست‌های این ملاقات‌کنندگان گفت: در جریان دیدار مردمی امروز، پرونده‌های دیگری با موضوعات قضایی و کیفری مورد بررسی قرار گرفت که در جریان این بررسی‌ها به روسای حوزه‌های قضایی مربوطه تاکید شد در یک فرایند ویژه پیگیری‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

القاصی ضمن اشاره به درخواست مراجعان مبنی بر رفع اطاله دادرسی خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز دستورات لازم در جهت تسریع در روند رسیدگی‌ها صادر شد.

رئیس دادگستری استان تهران اظهار کرد: برخی از مراجعان، پرونده‌های متعددی در شعب و حوزه‌های قضایی مختلف داشتند که دستور تجمیع و رسیدگی توامان آن‌ها صادر شد.

وی در ادامه افزود: برخی از مراجعه‌کنندگان نیز نسبت به احکام قطعی معترض بودند و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را داشتند و مدعی بودند طبق مستندات، آرای صادره در مورد آن‌ها خلاف قانون است که دستور رسیدگی ویژه به این پرونده‌ها نیز صادر شد.

القاصی ضمن تقدیر از اقدامات مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: این دیدارها نوعی فرهنگ‌سازی است که ارتباط‌گیری مسئولان با مردم را تسهیل می‌کند و با تداوم و استمرار آن می‌توان بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشت.

رئیس کل دادگستری دادگستری استان تهران تاکید کرد: نتیجه تمام بررسی‌ها و دستورات صادر شده در این جلسه از مراجع مربوطه پیگیری خواهد شد.

گفتنی است پیش از این دیدارنیز در جریان برنامه ملاقات مردمی هفتگی، مکشلات حقوقی و قضایی ۱۷۰ نفر از مراجعان به دادگستری توسط رئیس کل دادگستری تهران و معاونان و کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس