پهنای باند بین‌الملل کشور در دولت سیزدهم ۴۰ درصد افرایش یافته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای حضورم در این وزارتخانه ۴۰ درصد به پهنای باند بین‌الملل کشور اضافه شده و هرجا نیاز به پهنای باند باشد می‌توانیم نیازهای مردم را تامین کنیم.

به گزارش مشرق، عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سه پروژه راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت وگو با خبرنگاران درباره اختلال در شبکه ارتباطی کشور افزود: آنچه این روزها باعث اختلال در شبکه شد و بارها درباره آن صحبت کرده‌ام، شبکه ارتباطات ثابت کشور مادر همه شبکه‌ها است و اپراتورهای سیار به آن وابسته هستند، این شبکه طی ۱۰ سال گذشته توسعه مناسب نداشته است.

وی تاکید کرد: بخشی دیگر از اختلال در شبکه به این دلیل بود که شبکه مخابرات در چند استان مسدود شده بود و در بعضی از ساعات این انسداد بالای ۹۶ درصد بود. علاوه بر این بسیاری از لینک‌هایشان با ازدحام مواجه شده بود و کاری که در چند روز گذشته انجام داده‌ایم این بود که بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت مخابرات اضافه و کمک کردیم مشکلات حل شود. فکر می‌کنم در چند روز آینده، نتایج این افزایش ظرفیت را با افزایش کیفیت اینترنت مشاهده کنند.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این مدت و با شیوع کرونا، تقاضا برای ترافیک افزایش یافته و این در حالیست که در این ۱۰ سال متناسب با نیاز، زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده وبه سرعت در تلاش هستیم که زیرساخت‌ها را توسعه بدهیم.

زارع‌پور تصریح کرد: از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردم تا اعتباری در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دهند که البته این اعتبار در قالب بودجه ۱۴۰۱ باشد تا بتوانند به سرعت در راستای نوسازی زیرساخت‌های خود مخصوصا در استان‌ها استفاده کنند.  

وی درباره صحبت‌هایی که درباره کاهش پهنای باند برخی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، افزود: مانند روال گذشته پهنای باند بین‌الملل را برای نیازهای کشور افزایش داده‌ایم. به عنوان وزیر ارتباطات وظیفه دارم که ارتباط با کیفیت در اختیار کاربران بگذارم. امروز هم در جلسه هیات دولت، رئیس جمهوری دستور دادند که سرعت و کیفیت اینترنت افزایش پیدا کند و این یک وظیفه برای دولت است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام که دولت سیزدهم نگاهش به ارتباطات و فناوری اطلاعات یک نگاه کاملا فرصت محور است و آماده هستیم که زیرساخت‌ها را برای استفاده حداکثری مردم فراهم کنیم. دلیلی ندارد که از طرفی پروژه فیبرنوری (FTTH) را افتتاح کنیم و از سوی دیگر دست به محدودیت بزنیم.  البته که سیاستگذار در این حوزه، شورای عالی فضای مجازی است و آنها باید سیاست‌های کلی را مشخص کنند اما دولت به عنوان متولی این حوزه کاملا به دنبال توسعه است.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش پهنای باند به معنی کمبود پهنای باند نیست، گفت: آنچه به عنوان وزیر ارتباطات در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح کردم برنامه یک‌ساله وزارت ارتباطات بود. برای افزایش پهنای باند کشور نیز به دلیل کمبود وقت، رئیس جمهوری دستور دادند این طرح در جلسه آینده به صورت دقیق‌تر بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری شود. هیچکس در دولت به دنبال محدودیت اینترنت نیست. اختلال‌ها فنی بوده و ربطی به تصویب هیچ طرحی نداشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس