گسترش واکسیناسیون از عوامل مدیریت مطلوب موج ششم کرونا است

در جلسه‌ کارگروه رؤسای کمیته‌های تخصصی کرونا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد که گسترش واکسیناسیون از عوامل مدیریت مطلوب موج ششم کرونا است.

به گزارش مشرق، جلسه کارگروه رؤسای کمیته‌های تخصصی کرونا عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر کاهش میزان مراجعات و بستری‌های ناشی از کرونا، از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در پیک ششم قدردانی کرد و افزود: یکی از دلایل مدیریت شرایط موجود و بالا رفتن میزان مقاومت مردم، گسترش واکسیناسیون است که طی ماه‌های اخیر به خوبی و با سرعت بالا انجام شده است، با این حال ضرورت دارد همچنان روند بیماری مورد رصد قرار گرفته و مصوبات ستاد ملی کرونا با جدیت دنبال شود.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور ارائه کرد.

عین‌الهی افزود: با وجود پیک ششم کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، شرایط به خوبی تحت مدیریت است که نشان‌دهنده عملکرد قابل قبول دولت در گسترش واکسیناسیون بوده است.

در ادامه این جلسه، گزارشی از اعمال محدودیت‌های سویه اُمیکرون متناسب با شرایط واکسیناسیون و مدیریت هوشمند بیماری شهرهای قرمز ارائه شد و توضیحاتی نیز در خصوص تردد مسافران از مرزهای کشور با عنایت به در پیش بودن تعطیلات نوروز مطرح شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در این جلسه گزارشی از تشکیل کارگروه ویژه کووید ۱۹ در این دفتر و دریافت ۷۲ ایده از سراسر کشور برای تبدیل به طرح پژوهشی جهت مقابله با کرونا ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای بهره‌مندی از طب ایرانی برای مقابله با کووید ۱۹ در موج ششم پرداخت که در این دوره از شدت بیماری توانسته در روند بهبود وضعیت بیماران عملکرد بهتری داشته باشد.

در ادامه این جلسه پیشنهاداتی جهت طرح در صد و هشتیمن نشست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مطرح و مقرر شد این پیشنهادات برای تصمیم نهایی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    مدیریت مطلوب؟
  • پالیز IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    پارسال که واکسنی در کار نبود در همین تاریخ تعداد فوتی ها دو رقمی بود.. اکثر دو و سه دوز زده ها مبتلا شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس