کد خبر 1343328
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
آمریکا نمایه تحریم نمایه

وزارت خزانه داری آمریکا بامداد روز چهارشنبه جزئیات تحریم‌های روسیه را منتشر کرد.

به گزاش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا بامداد چهارشنبه جزئیات تحریم‌های روسیه را منتشر کرد.

تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، بانک‌های روسیه و چند مقام این کشور را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

بازی بدون تعارف با همتای آمریکایی

بر اساس این تحریم‌ها بانک توسعه و امور اقتصادی خارجی «ونش اکونومبانک» و بانک « Promsvyazbank» روسیه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که این دو نهاد مالی روسیه در تامین مالی بودجه عمومی و دفاعی روسیه نقش بسزایی دارند.

بیشتر بخوانید:

کانادا به جمع تحریم‌کنندگان روسیه پیوست

وزارت خزانه داری آمریکا نام سه بازرگان روسی را به همراه اعضای خانواده‌شان منتشر کرد و آنها را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که افراد تحریم شده، جزو حلقه داخلی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه می باشند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شبانگاه سه شنبه به وقت تهران در سخنانی از اقدام قاطع علیه اقتصاد روسیه خبر داد و افزود که ایالات متحده همراه با متحدانش از قلمروی ناتو محافظت می‌کند.

وی در ادامه از تحریم دو موسسه مالی بزرگ روسیه خبر داد و افزود، اقدام قاطع علیه اقتصاد روسیه اتخاذ می‌کنیم.

در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا گفته شده که «پرومسویازبانک» بدلیل فعالیت در بخش‌های دفاعی و خدمات مالی مرتبط در اقتصاد فدراسیون روسیه تحریم شده است. علاوه بر پرومسویازبانک، همچنین دارایی ۱۷ شرکت تابعه آن نیز مسدود شده، که همگی در روسیه واقع شده‌اند و شامل شرکت‌های مختلفی از جمله نهادهای مالی، فنی و مرتبط با املاک و مستغلات می‌باشند.

علاوه بر این، تحریم‌ها پنج کشتی تجاری متعلق به پرومسویازبانک را شامل می‌شود. در میان این کشتی‌ها، دو کشتی کانتینری Fesco Magadan و Fesco Moneron، دو تانکر نفت Linda و Pegas و یک کشتی باری Baltic Leader در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند که همه آن‌ها کشتی‌هایی با پرچم روسیه با وزن کل تقریباً ۱۴۸۰۰۰ تن هستند.

همچنین تحریم‌های آمریکا در بخش بانکی روسیه، به غیر از پرومسویازبانک، مؤسسه توسعه روسیه VEB و ۲۵ شرکت تابعه آن در روسیه، بلاروس، اوکراین و همچنین در هنگ کنگ را نیز شامل می‌شود.

این فهرست تحریمی یکی از شدیدترین تحریم‌هایی است که تا کنون آمریکا علیه روسیه اعمال کرده است.

روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دستوراتی را برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک امضا کرد. بر اساس معاهدات جدید، مسکو امنیت دو جمهوری روسی زبان را تضمین خواهد کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به اعمال مجموعه تحریم‌هایی علیه روسیه، از جمله محدود کردن دسترسی به سرمایه و بازار مالی و ممنوعیت دسترسی روسیه به برخی خدمات اتحادیه اروپا رأی مثبت داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس