افزایش تعامل دستگاه قضا و مجموعه انتظامی/ ضرورت مسؤول‌سازی دستگاه‌ها و نهادها در برقراری امنیت - کراپ‌شده

فرمانده کل انتظامی کشور بر افزایش تعامل دستگاه قضا و مجموعه انتظامی تأکید کرد و گفت: سهم همه دستگاه‌ها و نهادها در امنیت مشخص شده است؛ لذا در قبال وظیفه خود نیز باید پاسخگو و مسوول باشند.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد انتظامی تهران بزرگ با عنوان طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امام خامنه ای عزیز، با تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: انصافا حضور حضرتعالی باعث خیر و برکات زیادی برای انتظامی جمهوری اسلامی ایران و موجب تقویت روحیه کارکنان می شود که این حضور نشاندهده افزایش تعامل بین پلیس و دستگاه قضائی است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: ریاست محترم قوه قضائیه چهره ای شناخته شده و محبوب است که از سال های قبل با ماموریت های حوزه انتظامی و امنیت جامعه آشنایی کامل دارند و همیشه با روحیه انقلابی و جهادی، حامی و یاریگر مجموعه انتظامی در تامین امنیت شهروندان هستند.

سردار اشتری با تشکر و قدردانی از تلاش ها و اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و کارکنان خدوم، عنوان داشت: موضوع امنیت، یک نعمت بزرگ و مهم برای هر کشوری به شمار می رود و ما هم بارها اعلام کرده ایم که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و واقعا هم پای این حرف ایستاده ایم و با تمام وجود به گفته فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی که فرموده اند نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل الله هستند، همکاران ما مجاهدانه پای کار هستند و گواه این ادعای بنده شهدای عزیز و گرانقدری هستند که در جای جای کشور تقدیم امنیت و آرامش کشور شده است.

فرمانده کل انتظامی با اشاره به ضرورت تعامل بیش از پیش و دوجانبه دستگاه قضا و مجموعه انتظامی کشور در اجرای ماموریت ها، بیان داشت: به طور حتم دستگاه قضائی و پلیس نقش اساسی و اصلی را در امنیت دارند ولی باید همه دستگاه ها، وزارتخانه ها و سایر قوا پای کار بیایند و نقش خود را در این امنیت، استقرار و ارتقاء آن به خوبی ایفا و به تکالیف و وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: بسیاری از مواقع عدم انجام وظیفه و عمل به مسئولیت قانونی یک نهاد یا وزارتخانه، باعث ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می شود که بعضا این موضوع موجب ایجاد ناامنی در جامعه می شوند لذا باید سهم همه دستگاه ها و نهادها در امنیت مشخص شده و در قبال وظیفه خود نیز پاسخگو و مسئول باشند.

سردار اشتری با اشاره فرمایشات داهیانه فرمانده معظم کل قوا مدظله العالی حضرت امام خامنه ای عزیز، مبنی بر نیروی انتظامی از ستون های اصلی و تاثیرگذار در امنیت است و اینکه ناجا رکن اصلی امنیت است گفت: برای اجرای ماموریت ها محکم ایستاده ایم، ولی یک سری هماهنگی های بیشتری لازم است که مرتفع نمودن آنها مستلزم عنایت ریاست محترم قوه قضائیه است.

وی بر لزوم هوشمندسازی پلیس و قوه قضائیه و حل و فصل خلاء های موجود تاکید و تصریح کرد: پرونده الکترونیکی و ارتباط غیر حضوری می تواند بخشی از ماموریت های پلیس را که بعضا با آسیب هایی همراه است کاهش دهد و از طرفی دیگر نیز باعث افزایش دقت و سرعت در انجام رسیدگی به امورات مردم شود.

سردار اشتری در خاتمه با بیان اینکه پلیس همواره خود را مقید به اجرای عدالت همراه با رعایت مسائل شرعی و قانونی دانسته و این موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی قرار دارد، گفت: پلیس ارائه خدمات و رفتار توام با مهر و مهربانی به شهروندان را وظیفه خود می داند و به آن عمل می کند و در برخورد با مخلان نظم و امنیت مقتدارنه و قاطعانه عمل خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس