پوتین همزمان با اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به امیر قطر نامه نوشت

رسانه های قطر از ارسال نامه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر همزمان با برگزاری ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های قطر، این نامه صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز توسط «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی و معادن روسیه در هتل شرایتون دوحه به امیر قطر تحویل شد.     

بر اساس گزارش رسانه‌های قطر پیام کتبی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» در رابطه با روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن است.  

ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) امروز (سه شنبه)   با حضور رئیس‌جمهور کشورمان، رؤسا و نمایندگان کشورهای عضو و با سخنرانی امیر قطر، با محوریت «امنیت انرژی در جهان» به طور رسمی در دوحه آغاز به کار کرد.  

در این نشست روسای جمهوری، نخست وزیران و وزرای انرژی ایران، الجزایر، مصر، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ونزوئلا، ترینیداد و توباگو و اعضای ناظر شامل جمهوری آذربایجان، عراق، مالزی، نروژ، پرو و امارات متحده عربی حضور دارند.  

کشورهای عضو این مجمع در مجموع ۴۵ درصد از سهم تجارت جهانی گاز و ۶۵ درصد از ذخایر اثبات شده جهانی گاز را در اختیار دارند.  

مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۰ در تهران تأسیس شد و از زمان تأسیس این مجمع تاکنون ۲۳ نشست در سطح وزیران و پنج نشست نیز در سطح سران برگزار شده است.  

ایران یکی از بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر اثبات شده گاز طبیعی جهان است که با داشتن ۳۳۸ هزار کیلومتر شبکه داخلی گازرسانی، از کشورهای پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید و با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیرساخت‌های موجود، می‌تواند مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب باشد.  

ایران و قطر دارای میدان گازی مشترک هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس