کد خبر 1343115
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
تشکیل یگان ذخیره در الحشد الشعبی

سخنگوی الحشد الشعبی در استان دیالی خبر داد که این سازمان نظامی- مردمی اقدام به تشکیل یگان نیروهای ذخیره کرده است.

به گزارش مشرق، «صادق الحسینی» سخنگوی الحشد الشعبی در استان دیالی در مصاحبه‌ای گفت که یگان نیروهای ذخیره برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی تشکیل شده تا در مواقع اضطراری و به هنگام یورش تروریست‌های داعش وارد عمل شود.

او به وبگاه بغداد الیوم گفت که به دلیل فعالیت هسته‌های خاموش داعش در مناطق مختلف استان دیالی، شرایط در این استان با تهدیدات امنیتی همراه است که حل این مسأله نیاز به تغییر راهبرد مقابله با تروریست‌ها دارد.

او افزود: «الحشد الشعبی نیروی ذخیره تشکیل داده که این نیرو با توان رزمی بالا در هر منطقه‌ای که نیروهای امنیتی نیاز به پشتیبانی دارند وارد عمل شده و اقدام به تأمین امنیت ساکنان و غیرنظامیان و انجام عملیات‌های دشوار در مناطق صعب‌العبور می‌کند.»

صادق الحسینی تأکید کرد که نیروی ذخیره عاملی است که ساکنان استان دیالی می‌توانند با حضور آن احساس آرامش کرده و این اطمینان را داشته باشند که تروریست‌ها هرگز به مثابه حوادث آگوست ۲۰۱۴ توانایی انجام عملیات را نخواهند داشت.

استان دیالی عراق یکی از استان‌هایی است که تروریست‌های داعش پس از سقوط خلافت ادعایی و آزادسازی موصل، در قالب هسته‌های خاموش فعالیت گسترده‌ای در آن دارند و هر از گاهی با حمله به روستاها و همچنین مقرهای نظامی موجب نا امنی در استان می‌شوند. وجود بخشی از رشته کوه حمرین در این استان موجب شده تا تروریست‌ها امکان مخفی شدن و پناه‌گیری مناسبی داشته باشند.

در این میان نیروهای الحشد الشعبی نیز تاکنون ده‌ها عملیات پاکسازی در دیالی انجام داده‌اند که آخرین آن در تاریخ سوم بهمن ماه انجام شد و نیروهای الحشد الشعبی اقدام به تأمین امنیت منطقه «حاوی العظیم» کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس