مسعود اقبالی

کارشناس فوتبال ایران گفت: یزدانی و مرادمند بازیکنان کلیدی برای استقلال هستند و با رفتن آنها آبی‌پوشان دچار مشکلاتی می شوند.

سرویس ورزش مشرق _ بحث سربازی دو مدافع کلیدی استقلال مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده و در چند روز اخیر این اخبار بسیاری از هواداران استقلال را نگران کرده است. روز گذشته هم خبری منتشر شد که فرهاد مجیدی کاپیتان استقلال را در اختیار باشگاه قرار داده است. به نظر می‌رسد که استقلال پس از یک نیم فصل نسبتا آرام حالا دوباره درگیر حواشی شده و آژیر خطر برای این باشگاه به صدا در آمده است.

* شاید وریا توقع دارد که بیشتر بازی کند!

مسعود اقبالی در گفتگو با مشرق در خصوص ماجرای وریا غفوری گفت: وقتی بازیکنی با یک باشگاه قرارداد امضا می‌کند، بر اساس آیین نامه اجرایی و انضباطی آن باشگاه قرارداد خود را امضا می‌کند. بازیکن در طول مدتی که با باشگاه قرارداد دارد، باید به طور منظم طبق برنامه و مفاد قرارداد کار خود را دنبال کند. غفوری بازیکن قدیمی باشگاه استقلال و کاپیتان این تیم سرشناس است. شاید این بازیکن توقع دارد که بیشتر در مسابقات به کار گرفته شود. هر فوتبالیستی علاقه مند به حضور بیشتر در ترکیب اصلی است و به این موضوع اعتراض می کند ولی این سرمربی است که تصمیم می گیرد کدام بازیکنان در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند. این مسائل در خیلی از باشگاه های حرفه ای دنیا نیز مطرح است و مربیان شاید از یک بازیکن استفاده نکنند ولی مربی دیگر به او علاقمند باشد و در ترکیب اصلی خود استفاده کند. البته ممکن است اختلافات به خاطر مسائل مالی باشد.

* با رفتن یزدانی و مرادمند استقلال به یک شرط به مشکل نمی‌خورد!

کارشناس فوتبال ایران درباره سربازی دو مدافع باشگاه استقلال هم اظهار داشت: اگر استقلال بازیکنان ذخیره خوبی داشته باشد، در صورت رفتن این بازیکنان به خدمت سربازی باز هم به مشکل بر نمی‌خورد و از خدمت رفتن بازیکنان متضرر نمی‌شود. اگر مدیران باشگاه می توانند لابی کنند یا قوانین و مقررات را تغییر دهند تا بازیکنان را نگه دارند. در صورت خروج یزدانی و مرادمند از تیم استقلال، باشگاه می تواند در صورت داشتن وضعیت مالی مناسب بازیکنان جدیدی در نیم فصل یا در انتهای فصل به خدمت بگیرد. یزدانی و مرادمند بازیکنان کلیدی برای استقلال هستند و با رفتن آنها آبی پوشان دچار مشکلاتی می شوند. استقلال در حال حاضر به دنبال قهرمانی است و از ابتدای فصل عملکرد فوق العاده ای داشته است. در حال حاضر با آمدن وزیر ورزش جدید استقلالی‌ها از آرامش بیشتری برخوردار هستند. شاگردان مجیدی می توانند قهرمان این فصل شوند، مشروط بر اینکه در صورت رفتن این دو بازیکن جانشینان مناسبی برای آنها پیدا شود.

اقبالی در خصوص زوج چشمی _ دانشگر در خط دفاع اظهار داشت: فوتبال ایران با استاندارهای بین‌المللی فاصله‌ی زیادی دارد. اکثر باشگاه نزدیک با یکدیگر برابرند و تفاوت فاحشی بین تیم های ابتدا و انتهای جدول وجود ندارد. بنابراین گذاشتن دو بازیکن دیگر به جای این بازیکنان در خط دفاع، تغییری در تیم به وجود نمی‌آورد. در نتیجه جانشینی این دو بازیکنان مانع رشد استقلال نمی‌شود.

وی در مورد قوانین سربازی برای فوتبالیست ها خاطر نشان کرد: بالاخره هر کشوری قانونی دارد و لازم است آن اجرا شود ولی اگر مسئولین می توانند تبصره ای به این قانون اضافه کنند تا بازیکنان حاضر در تیم ملی، دوران سربازی خود را به طور متفاوتی سپری کنند. در گذشته نیز این قانون وجود داشت. خیلی از بازیکنان تیم ملی ما مجبور بودند به اجبار در تیم های متعلق به ارگان های نظامی بازی کنند. در حال حاضر باشگاه استقلال در تلاش است که از قانون بازیکنان قهرمان استفاده کند. در صورتی که نتواند از این قانون استفاده کند، مدافعان استقلال به خدمت می‌روند.

* بعد از ۴۰ سال از کمیته آموزش فدراسیون کناره گیری می‌کنم!

اقبالی در خصوص وضعیت کمیته آموزش فدراسیون فوتبال عنوان کرد: من روز گذشته از طریق پیامی سعی کردم آقای نیما نکیسا را از مشکلات موجود با خبر کنم ولی متاسفانه ایشان راه خودشان را ادامه می‌دهد. من رسما بعد از چهل سال اعلام برکناری از کمیته آموزش فدراسیون می‌کنم. مشکلات بسیار زیادی در کمیته آموزش وجود دارد. در طی دورانی که آقای عزیزی خادم در راس امور بودند، متاسفانه هیچ توجهی به کمیته آموزش نداشتند و در طی این مدت کمیته آموزش مسئولی نداشت. آقای نیما نکیسا به عنوان فردی که در بخش آموزش کار می‌کند، نمی‌تواند سیاست گذاری کنند بلکه فقط می‌توانند سیاست ها را اجرا کنند.

* نکیسا فقط مجری است نه سیاست گذار!

وی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه در کمیته آموزش مسئولی وجود نداشته است، کلاس‌های زیادی در حال برگزاری است که معلوم نیست چه کسانی مدرسین این کلاس‌ها هستند و از کجا آمده‌اند. من به آنها پیشنهاد دادم که باید در کمیته آموزش، یک شورای عالی مدرسین نخبه تشکیل شود که از طریق این افراد کلیه مدرسین در همه ی رده ها گزینش شوند و سپس بتوانند تدریس کنند. در حال حاضر تمام هیئت‌های فوتبال استان‌ها کلاس‌هایی تشکیل می‌دهند و خودشان مدرس انتخاب می‌کنند. همه این اقدامات مورد تایید آقای نیما نکیسا قرار گرفته است. این در حالی است که ایشان اصلا مسئولیتی ندارند و فقط اجرا کننده هستند. مدرسین نخبه فدراسیون فوتبال باید مدرسین را تایید کنند. ما چنین چیزی را در فدراسیون فوتبال مشاهده نمی‌کنیم. شرایط بسیار بحرانی بر کمیته آموزش حکم فرما است. من از حالا دیگر هیچگونه مسئولیتی در کمیته آموزش ندارم و کناره‌گیری می‌کنم تا دوباره شرایطی به وجود بیاید که در خدمت جامعه فوتبال باشم.

* تیم امید شانس زیادی برای صعود از گروهش ندارد!

وی درباره وضعیت تیم ملی امید گفت: چه خواسته و چه ناخواسته مشکلاتی برای آقای مهدوی کیا به وجود آمد که خط قرمز نظام جمهوری اسلامی بود. به احتمال زیاد ایشان در تیم ملی امید ایران حضور نداشته باشد. از طرفی بلاتکلیفی تیم ملی امید مشکلاتی را به وجود می‌آورد. تیم ملی امید هیچگونه بازی تدارکاتی نداشته و متاسفانه ساختار منظمی در تیم وجود ندارد. قرعه تیم ملی امید در آسیا مشخص شده است و با تیم های قطر، ازبکستان و ترکمنستان در یک گروه قرار دارند. بازیکنان تیم ملی امید قطر از آکادمی های حرفه‌ای بیرون آمده‌اند و بسیار تیم خوبی دارند. ازبکستان نیز تیم قدرتمندی برای این مسابقات آماده کرده است. این در حالی است که ما بدون بازی تدارکاتی در این تورنمنت حاضر می شویم. با این شرایط تیم ملی ایران فقط می تواند با کشور های آسیای مرکزی رقابت کند. بنابراین به نظرم شانس زیادی نداریم که حتی از این گروه صعود کنیم و بتوانیم به المپیک راه پیدا کنیم.

* بازیکن بزرگ بودن تضمینی برای موفقیت در تیم ملی نیست!

اقبالی ادامه داد: سیاست فدراسیون فوتبال برای تعیین جانشین مهدوی کیا، استفاده از بازیکنان قدیمی است. این افراد به عنوان بازیکن، در گذشته عملکرد فوق العاده ای داشته اند و اسطوره شدند. آنها حتی می توانند کمک هایی به فدراسیون فوتبال بکنند ولی این نمی تواند ملاک و دلیل خوبی برای انتخاب آنها باشد. آنها باید در کنار افرادی مثل بنده باشند. ما باید در کنار این آقایان باشیم تا در شرایط بسیار بحرانی و در هنگام تصمیم‌گیری‌های حیاتی به آنها کمک کنیم. فقط با اسم نمی‌توان فوتبال بازی کرد. گزینه های فدراسیون فقط بازیکنان محبوبی بودند ولی مربیگری کاملا مسئله جدا است.   با یک یا دو سال مربیگری نمی توان به جایی رسید. کار کردن کوتاه مدت با بازیکنان آکادمی نمی تواند دلیل مناسبی برای رسیدن به مربیگری تیم ملی امید باشد. مربیگری همانند بازیکنی باید استعدادیابی شود. باید طی سال های زیاد کنار مربی‌ها بود و تربیتشان کرد تا به مربی بزرگی تبدیل شوند. متاسفانه باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال از این سیاست غلط استفاده کرده و خودشان را پشت بازیکنان مطرح پنهان می‌کنند. به همین دلیل در طی این ۵۰ سال ما در رده های ملی موفقیت چندانی نداشته ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    7 9
    آقای مجیدی شما اصلان بلد نبودی تیم ببندی هرچه بازیکن میدم سرباز بودن جمع کردی
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      9 7
      اره ییا بلده تیم ببنده با اون رضا اسدی 15 میلیاردی بمب نقل و انتقالات خخخخخخخخ
    • مسیحا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 2
      بمب که کمک سر مربی میگفت امین قاسمی نژاده و ما دربی نقل و انتقالاتو بردیم کو پس کجاست الان از رو نمیرن این کیسه کشا.....
  • ازگارد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    10 11
    کمیته داوران با گرفتن چند تا پنالتی جور نبودن یزدانی و مرتدمند را خواهند کشید
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      6 6
      چرا بعضیا دهنشونو باز میکنن بوی گند همه جا رو برمیداره؟؟؟؟؟ لنگیا بهتره به سربازی امیری و پرونده محرمانه ترابی فکر کنن به جای این که قاشق نشسته بشن. جالبه امیری سال ۸۳ گفته میخوام درس بخونم که معافیت بگیرم،چند روز پیش گفته سال ۸۰ خدا رو شکر معافیت گرفتم. #لنگ شارلاتان
    • ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      2 2
      نه بابا مسعود رفت کار لنگی ها تموم شد
  • لیلا GB ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    10 7
    پیر زرزرو
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    12 12
    تاج قرار نیست بدون مرادمند و سیاوش بازی کنه . طبق قانون باید معافیت این دو عزیز تمدید شه . لنگیا تو زمین زورشون به استقلال نمیرسه میخوان اینجوری جلوی استقلالو بگیرن.
    • شاهین IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 3
      باید و منطق رو از کجا آوروی آقای عقل کل این جز قضیه هایی که دقیقا وسط زمینه نه بیرون از زمین
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      5 7
      مثل اینکه فراموش کردی ۵ سال پیاپی هست که کیسه زورش به سرور و سالارش پرسپولیس کبیر نمی‌رسه و ۹ ساله دستش از جام و قهرمانی کوتاهه :-)
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 3
    انصراف پرسپولیس خخخخخخخ
  • داریوش IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 0
    قشنگ سوزش ایشون رو میشه از پرسپولیسیا حس کرد . فحراد مجیدی مگه سابقه مربیگری داره که نظری راجع به ایشون نمیدی .
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 1
    تيم دولتي راحت دو تاسرباز رو قهرمان ملي ميكنه!!! فاتحه اين فوتبال رو بايد خوند!
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    تو این مملکت قانون معنی ومفهوم ندارد اگر بخواهند کاری بشود می شود ونخواهد بشود نمی شود بستگی به میزان عشق مسئولین ودل مسئولین است ؟..
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 1
    تا وقتی که آجرلو و سجادی و اعضای فدراسیون هستند بازیکنان استقلال سرباز نخواهند شد
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 1
    تیم فراقانونی از همه جور رانت و پارتی استفاده میکنه و بقیه تیمها مظلوم و محروم
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 1
    تنها شرطش بابا حمیده
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 2
    داوران عزیز پنالتی بگیرن
  • ابی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 1
    به کوری چشم دشمنان استقلال بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس