متن نسخه جدید طرح صیانت / طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات در فضای مجازی» جایگزین شد

یک عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از برگزاری نشست این کمیسیون در زمان بررسی لایحه بودجه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، آقای غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی امروز مجلس گفت: به ما پیامک ارسال کردند و سفارش شده در جلسه ۴۵ دقیقه‌ای امروز کمیسیون مشترک شرکت کنیم، اما برای چنین موضوع مهمی نمی‌توان در ۴۵ دقیقه تصمیم گیری کرد و در زمان بررسی لایحه بودجه کمیسیون‌ها نباید برگزار شوند.

این نماینده بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌ها در زمان بررسی لایحه بودجه نباید جلسه تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:

کلیات طرح صیانت تصویب شد

آقای نیکزاد نایب رئیس اول مجلس که اداره نشست را بر عهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: این جلسه صرفاً یک دعوت از جانب یکی از عزیزان بوده.

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت که حالا به «طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» تغییر نام داده، در واکنش به گفته‌های نوری قزلجه گفت: متأسفانه از ابتدای تشکیل کمیسیون مشترک با کارشکن های مختلف ه‌رو هستیم و نمی‌گذارند جلسات کمیسیون تشکیل شود.

آقای رضا تقی پور گفت: این دیکتاتوری مدرن است که یک نفر تصمیم می گیرد کمیسیون را تعطیل کند و این گفته‌ها خوراک رادیوهای بیگانه است؛ به گفته او برگزاری جلسات کمیسیون ها در زمان بررسی لایحه بودجه اشکالی ندارد.

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام و تنظیم مقررات فضای مجازی گفت: برخی نتوانستند با حضور نیافتن در نشست های کمیسیون جلسات را لغو کنند.

آقای تقی پور گفت کمیسیون مشترک طرح صیانت امروز جلسه اش را برگزار می‌کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس اول دی ماه امسال در گزارشی اعلام کرد «طرح صیانت مشکلات زیادی دارد.» 

روابط عمومی این مرکز در خبر خود نوشته بود «گفته می‌شود در پیش‌نویس پیشنهادهای مطرح شده، مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد.»

مجلس اصولگرای یازدهم می‌گوید با طرح صیانت «به دنبال بستن فضای مجازی نیست.» به گفته برخی نمایندگان حاضر در کمیسیون مشترک طرح صیانت، آخرین نسخه این طرح، با تغییر ۷۰ درصدی همراه شده؛ اما همچنان در افکار عمومی نسبت به اجرای طرح صیانت، نگرانی‌هایی وجود دارد.

مرکز پژوهش‌های مجلس به تازگی پس از بررسی مجدد حدوداً یک ماهه، گزارش خود را درباره طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی به کمیسیون مشترک این طرح ارائه کرده.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 9
    توجیهی برای شرکت نکردن در جلسه طرح صیانت که یکی از بزرگترین مشکلات جامعه اسلامی بخاطر نقشه دشمن برای براندازی ست !!!
    • امین IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      5 0
      ساکت
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    امروزبیش از نیمی از اقتصاد و درآمده مردم و کارآفرینی به فضای مجازی در کشورهای پیشرفته تبدیل شده. کشورهایی آینده درخشان و اقتصادی پویا خواهند داشت که بتوتنند فضای مجازی کشورهایشان را بسرعت و همپای بقیه دنیا توسعه دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس