دادخدا سالاری

دادستان عمومی کرمان گفت: در راستای صیانت از حقوق بیت المال، علیه یکی از مدیران استانی به دلیل کوتاهی و قصور در انجام وظایف خود در این زمینه، اعلام جرم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، دادخدا سالاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به اجرای نخستین مرحله راستی آزمایی اقدامات مدیران در راستای صیانت از حقوق بیت المال در بازدید از رفع تصرف انجام شده از اراضی اطراف شهرک سدید کرمان افزود: صیانت از امکانات، اراضی تحت تولیت و سرمایه های هر دستگاه یکی از مصادیق حفظ حقوق بیت المال است و باید به صورت ویژه مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حفظ و حراست از امکانات و اراضی تحت تولیت، اصلی است که دادستانی کرمان به صورت ویژه بر آن نظارت می کند زیرا معتقدیم اگر دستگاه ها وظایف خود در این حوزه را به درستی اجرایی کنند، بسیاری از مسائل از جمله حاشیه نشینی، تصرف غیرقانونی اراضی و تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی اتفاق نمی افتد و فرصت ارتکاب جرم در این زمینه از افراد گرفته می شود.

مدعی العموم در استان کرمان ادامه داد: مدیران دستگاه ها باید نسبت به جمع بندی و ارزیابی اقدامات انجام شده از سوی سازمان متبوع خود در راستای حفظ حقوق بیت المال و حفظ سرمایه های عمومی اقدام کرده و با هرگونه تعرض توسط افراد سودجو به اراضی دولتی و انفال مقابله جدی و در راستای تثبیت مالکیت اراضی در جهت کوتاه کردن دست زمین خواران حرکت کنند در غیراینصورت به عنوان ترک فعل، منجر به تضییع اموال دولتی و عمومی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی بر لزوم اجرای طرح اجرای قانون حد نگار و طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی نیز تاکید کرد و ادامه داد: هرگونه قصور در این حوزه نیز براساس ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی از باب تضییع اموال دولتی و بیت المال قابل پیگیرد قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس