رکود ساخت و ساز در مناطق کم برخوردارتر در دوره حناچی

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در دوره قبل مدیریت شهری رویکرد متوازنی در تخصیص اعتبار بین مناطق ۲۲ گانه وجود نداشت و موجب رکود ساخت و ساز در مناطق کم برخوردارتر شده بود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد آقامیری نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از تلاش‌های مدیریت شهری منطقه ۹، از توجه ویژه مدیران ارشد شهری به مناطق کم برخوردار خبر داد.

وی افزود: متاسفانه در دوره قبل رویکرد متوازنی در نظام بودجه ریزی و تخصیص اعتبار بین مناطق ۲۲ گانه وجود نداشت و همین مساله موجب رکود ساخت و ساز در مناطق کم برخوردارتر شده بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ضرورت نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: بخشی از کندی فرایند نوسازی بافت فرسوده به روند طولانی صدور پروانه‌های ساختمانی باز می‌گردد، لذا در حال پیگیری برای کاهش این بازه زمانی و تسریع در صدور پروانه‌ها به خصوص برای ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده در شورا هستیم.

آقامیری خاطرنشان کرد: به منظور بررسی مطالبات شهروندان سعی داریم تا برنامه‌های دیدار با شهروندان به صورت مستمر و هر هفته در مساجد مناطق ۲۲ گانه اجرا شود و مصوبات این برنامه‌ها نیز خیلی دقیق پیگیری خواهد شد.

محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۹ نیز از توجه ویژه شورای اسلامی شهر تهران در افزایش بودجه بی سابقه مناطق کم برخوردارتر در سند بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران تشکر کرد و گفت: افزایش اعتبار در مناطقی مانند منطقه ۹ می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان منجر شود.

وی ادامه داد: با رویکرد جهادی و هماهنگی معاونت‌های عمران، ترافیک و خدمات شهری وضعیت نگهداشت شهر در محلات هشت گانه منطقه متحول شده است.

شهردار منطقه ۹ تأکید کرد: حضور در مساجد فرصتی برای تعامل و هم اندیشی شهروندان و مدیران شهری است و نگهداشت شهر مستلزم همراهی و مشارکت شهروندان است.

گفتنی است در این دیدار شهروندان مسائل و درخواست‌های خود را مطرح کرده و دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات و دغدغه‌های شهروندان از سوی مدیران شهری صادر شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس