کد خبر 1342666
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
امیر قطر چگونه به استقبال رئیسی رفت؟

شاید برای جمع آوری بازتاب های سفر سید ابراهیم رئیسی به دوحه و استقبال کم نظیر از وی توسط دیوان امیری قطر زود باشد اما برخورد برخی رسانه های منطقه نشان می دهد که این سفر خیلی ها را غافلگیر کرده است.

به گزارش مشرق، برای یافتن نمونه ای از تکرار چنین استقبالی از سران خارجی در دوحه، سراغ گوگل و موتورهای جست وجو در اینترنت رفتیم چیزی یافت نشد و شاید اگرهم بوده باشد و ما ندیده باشیم، بیش ازیک یا دو مورد نتوان یافت.

استقبال رسمی از پای پلکان هواپیمای حامل رئیس جمهوری ایران شروع شد؛ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پای پلکان منتظر بود، تا به گرمی به رئیس جمهوری همسایه شمالی و دوست روزهای سخت خوش آمد بگوید.

از فرش قرمزی که از پای پلکان تا پاویون و محل پذیرایی اولیه هیات ایرانی، کشیده شده بود، امیر قطر و ابراهیم رئیسی  عبور کردند و لحظاتی بعد شیخ تمیم پیراهن تیم ملی قطر را با شماره ۲۲ به رئیس جمهوری ایران هدیه داد.

امیر قطر چگونه به استقبال رئیسی رفت؟

مراسم استقبال به همینجا ختم نشد، تمیم و رئیسی سوار بر خودرو تشریفاتی مشکی رنگ شده و راهی کاخ امیری قطر شدند.

کاروان خودروهای حامل هیات ایرانی وقتی از اتوبان ساحلی به سمت خیابان منتهی به کاخ  وارد می شدند، سواران عرب، خودرو حامل را درمیان گرفتند و در نظمی که حکایت از تمرین طولانی دارد، سوار بر اسب های خود، خودرو حامل ابراهیم رئیسی  را از نوار ساحلی تا مقابل دروازه کاخ امیری قطر با تشریفات ویژه همراهی کردند.

در حاشیه همین خیابان سواران دیگری هم بودند که سوار بر اشتران (شترها) در مراسم تشریفات استقبال رسمی شرکت داشتند.

و سرانجام سان دیدن از یگان های برگزیده ارتش قطر بود که با لباس های سفید و حمایل های آویخته بر شانه و بسته بر کمرها، به صف شده بودند و نظاره گر عبور رئیسان دو کشور از روی فرش قرمز.

تمیم بن حمد آل ثانی و ابراهیم رئیسی در ادامه پشت تریبون کنفرانس خبری ایستادند؛ رئیس جمهوری ایران برای کمک به قطر جهت برگزاری هرچه بهتر مسابقات جام جهانی اعلام آمادگی کرد و از توانمندی های کشورمان در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر گفت، اما شاه بیت اظهارات رئیس جمهوری کشورمان آنجا بود که تاکید کرد "همانطور که در روز تحلیف اعلام کردم، دست دوستی به سوی همه کشورهای منطقه علی‌الخصوص همسایگان در راستای منافع متقابل ملت‌ها و تعامل حداکثری دراز می‌کنم. "

دکتر رئیسی همچنین درباره یمن گفت: در مورد ملت مظلوم یمن، صحبت کردیم. رفع حصر از این ملت مظلوم یک الزام بشردوستانه است. تنها راه‌حل بحران یمن، توقف تجاوز و گفتگوهای یمنی – یمنی است.

امیر قطر چگونه به استقبال رئیسی رفت؟

در این نشست خبری شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز از امضای توافقنامه و یادداشت تفاهم هایی بین قطر و جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: این یک مسأله بسیار مهمی است و باید اجرای آنها پیگیری شود.

امیر قطر درباره  فلسطین هم اظهار داشت : درباره مسأله فلسطین مذاکره کردیم، به اعتبار اینکه مسأله اصلی منطقه است و بر ضرورت توقف تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین و ایجاد راه‌حلی براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خودشان و زندگی مسالمت‌آمیز و با کرامت آنها تاکید کردیم.

امیر قطر چگونه به استقبال رئیسی رفت؟

البته آقای رئیسی از مبداء قطر یک پیام روشن هم برای غربی ها بویژه آمریکایی ها ارسال کرد و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران فاتح دو میدان جنگ علیه تروریسم و کارزار فشار حداکثری اقتصادی بوده است، گفت: آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم‌های اصلی به اثبات برساند.

در ادامه ملاقات و گفت وگوی سران دو کشور، وزیران امور خارجه، نفت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و نیروی ایران با همتایان قطری خود در حضور رییس‌جمهور ایران و امیر قطر ۱۴ سند همکاری دو کشور را امضا کردند که این ۱۴ سند در زمینه هواپیمایی، تجاری، کشتی‌رانی، رادیو تلویزیون، سیاست خارجی (لغو ر وادید)، برق، استاندارد و فرهنگی و آموزشی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 34
    امیر قطر کیلویی چند؟
    • DE ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 4
      امیر قطر کیلویی نیست میلی گرم میلی گرم بپرس قیمت خیلی بالاست. ولی میتونی ترامپ و جو بایدن و مکرون ....را خروار خروار با گونی شلغم و چغندر عوَضی عوض کنی منظور عوض کنی تو سر سگ بزنی ترامپ و جوبایدن میریزه بیرون از این قاتل های تروریست زیاد گیر میاد.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    7 5
    اینا خوبه ولی وقتی قطر با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط کرد برادریش رو میتونه ثابت کنه
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    18 18
    این هم به کوری چشم دشمنان نظام ....
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    13 18
    خدا را شکر ... ان شاءالله توفیقات بیشتر برای دو ملت مسلمان
  • برمک IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    3 1
    قطر بیش از ۲۰ برابر ایران از مخازن مشترک گازی برداشت دارد از سال ۹۷ تعداد ۱۰ هزار شتر امیر قطر در مراتع استانهای فارس و اصفهان در حال تبدیل مراتع به بیابان هستندحالا مثلا ما خوشحال باشیم که امیر قطر استقبال گرمی از رییس جمهور کشورمان نمده است ۰
  • عماد IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 16
    درود بر سید انقلابی.
  • امیر IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    بنظرم سران ما اول باید اولویت کارشون این باشه که اول حریف مقابل خودشونو دوستانه شکست بدن آنهم وقتی که شاهدیم چه وقتی اردوغان اومد ایران چه همین امیر قطر کل فکر و اولویت ذهنشون اینه که در بحث انرژی و گاز به اهدافشون برسن بعد نطق سیاست خارجی میکنن سران ماهم باید اول خیلی دوستانه تو بازی حریف مقابلشون سعی کنن دست بالا رو بگیرن بعد آخر کار جا داره به دشمنان و امریکا و غیره هشدار بدن که ما با همسایه ها تفاهم و همکاری داریم حواستون باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس