کد خبر 1342445
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
اکتشافات نفتی نمایه نفت نمایه پالایشگاه نمایه

بهای نفت خام در نخستین ساعات امروز به دلیل افزایش احتمال درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین بیش از ۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش مشرق، آمریکا و برخی متحدان غربی این کشور اعلام کردند در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین مسکو ،تحریم‌های سنگین اقتصادی را علیه این کشور اجرایی خواهند کرد. 

به گفته خبرگزاری رویترز، اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا در این باره گفت: در صورت حمله نظامی به اوکراین، دسترسی روسیه به تمامی بازارهای مالی بین المللی قطع و صادرات این کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر نفت با دبیرکل GECF دیدار کرد

از این رو، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۱.۴ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۸ درصد افزایش، ۹۲ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران بازار انرژی هشدار داده اند: اگر پیش بینی آمریکا و انگلیس در مورد حمله روسیه به اوکراین درست از آب در بیاید قیمت نفت خام برنت دریای شمال به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد آرایش نظامی روسیه در مرزهای اوکراین این توانایی را به مسکو داده است که در هر زمانی به این کشور حمله کند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس