کد خبر 1339959
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
ترس از قطع صادرات انرژی روسیه به اروپا موجب رکورد قیمت نفت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ۲ دلار و ۴ سنت افزایش یافته بود، امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۴۸ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش مشرق،  به نقل از رویترز، در حالی که پس از افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم ۷ سال گذشته در جلسه گذشته سرمایه گذاری اقدام به برداشت سود کره اند و در شرایطی که بازارهای بورس جهان شاهد افت شاخص ها بوده اند قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود، هرچند نگرانی ها از احتمال جنگ در شرق اروپا مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ۲ دلار و ۴ سنت افزایش یافته بود، امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۴۸ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۵۷ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۹۲ سنت رسید.

روز دوشنبه نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب رقم های ۹۶ دلار و ۷۸ سنت و ۹۵ دلار و ۸۲ سنت را تجربه کردند که بالاترین رقم های ثبت شده از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون بود.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز جهان است و نگرانی ها از احتمال حمله این کشور به اوکراین سبب شده تا قیمت نفت به نزدیکی ۱۰۰ دلار برسد.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «پس از افزایش قیمت های دیروز سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند... اگر توافق هسته ای ایران احیای شود یا بازارهای بورس جهان به دلیل نگرانی از تورم و انقباضی شدن سیاست پولی بانک های مرکزی کاهش بیشتری را شاهد باشد قیمت نفت شاهد افت قابل توجهی خواهد بود.»

مدیران دارایی همچنان انتظار رشد بیشتر قیمت ها را دارند. این در حالی است که قیمت نفت طی کمتر از ۳ ماه گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته و نگرانی از رشد تورم و بالا رفتن نرخ بهره موجب شد تا بسیاری از مدیران دارایی طی هفته گذشته اقدام به برداشت سود کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس