کد خبر 1342245
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
برف و کولاک جاده کندوان را مسدود کرد

رییس پلیس راه مازندران اعلام کرد که جاده کندوان به علت بارش شدید برف و کولاک بر روی تردد حودرویی بسته شده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ یدالله جهان‌تاب با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی به این استان که ارتفاعات و مناطق کوهستانی را بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: در کجور سوادکوه، گدوک و امامزاده هاشم در جاده هراز نیز بارش حفیف برف گزارش شده است و تردد خودرویی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شرایط ناپایدار جوی تا فردا در مازندران فعال است و علاوه بر کاهش محسوس دما، بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید، مه آلودگی، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و اختلال در جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی را نیز به همراه دارد، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی مازندران، علاوه بر اطمینان از سامانه گرمایشی خودرو، تجهیزات رمستانی نیز به همراه داشته باشند و از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها خودداری کنند.

وی وضعیت ترافیک در جاده‌های ارتباطی این استان را در زمان حاضر عادی و روان توصیف کرد و اظهار داشـت: سطح جاده‌ها در مناطق غربی استان به علت بارش باران لغزنده است و رانندگان باید ضمن رعایت فاصله طولی، از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رییس پلیس راه مازندران نسبت به احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی با توجه به شرایط ناپایدار جوی طی امروز و فردا هشدار داد و گفت : به منظور رعایت جوانب احتیاط، رانندگان هنگام تردد در محورهای کوهستانی از توقف در گردنه‌ها و پیچ‌ها خودداری کنند.

سرهنگ جهان‌تاب گفت که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به بارش متناوب باران و برف، کاهش دید و کولاک برف بویژه در محورهای کوهستانی از بامداد یکشنبه تا پایان روز دوشنبه دوم اسفندماه هشدار داد.

هواشناسی مازندران روز گذشته با صدور هشدار سطح زرد پیش‌بینی کرد این سامانه جدید که مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران را بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر قرار می‌دهد، علاوه بر کاهش محسوس دما، بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید، مه آلودگی، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و اختلال در جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی را نیز به همراه دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس