پوتین به ماکرون اطمینان داده نظامیان روس از بلاروس برمیگردند

رئیس جمهور روسیه به رئیس جمهوری فرانسه اطمینان داده که نظامیان روس پس از پایان رزمایش،‌ از بلاروس باز خواهند گشت.

به گزارش مشرق، کاخ الیزه شامگاه یکشنبه خبر دادند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به وی اطمینان داده که نظامیان روس پس از پایان رزمایش، از بلاروس باز میگردند.

رسانه‌های روس نیز خبر دادند که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه گفت‌وگوی تلفنی درباره بحران اوکراین خواهند داشت.

کاخ الیزه فرانسه اضافه کرد که طی ساعت‌های آینده گفت‌وگوی تلفنی میان ماکرون با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان انجام خواهد شد.

کاخ کرملین روسیه نیز ساعتی پیش خبر داد که  رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه از تلاش‌های ناتو برای انتقال تسلیحات به اوکراین انتقاد کرده و گفت که این اقدام ناتو کی‌یف را تشویق خواهد کرد تا درگیری‌ها در دونباس را با توسل به زور حل کند.

تنش‌ اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین بعد از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

کرملین با توجه به درگیری‌های روزهای اخیر در منطقه دونباس در شرق اوکراین عمیقاً نگران شعله‌ور شدن اوضاع در اوکراین است و آن را از نزدیک زیر نظر دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس