بحران اوکراین نتیجه خودداری «کی‌یف» از اجرای توافقات «مینسک» است

وزیر خارجه روسیه در جریان تماس تلفنی با همتای چینی خود گفت: بحران اوکراین نتیجه امتناع کی‌یف از اجرای توافقات مینسک است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «وانگ یی» همتای چینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات اوکراین رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، لاوروف در جریان این تماس تلفنی اظهار داشت: علت بحران اوکراین، امتناع این کشور از اجرای توافقات مینسک بوده که به تشویق ایالات متحده از اجرای این توافقات سرپیچی کرده است.

ببینید:

فیلم/ تسخیر فرودگاه در نزدیکی کی‌یف توسط روسیه

وزیر خارجه چین نیز ضمن تأیید اظهارات لاوروف در خصوص علت اصلی ظهور و بروز بحران اوکراین، اظهار داشت: مقامات کی یف از اجرای توافقات مینسک سر باز زدند و همین مسأله بحران اوکراین را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید:

نظامیان آمریکایی به مرز اوکراین می‌روند

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی به شهرهای اوکراین در دستور کار نیست.

پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس