کد خبر 1341843
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
دوئل نفس‌گیر فرهاد و یحیی در ۲۲ روز؛ کلید قهرمانی در گروی ۴۱ درصدِ اسفندماه

در دوازدهمین ماه سال ۱۴۰۰ شاهد برگزاری پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر هستیم که ۴۱ درصد از امتیازات باقیمانده این فصل در آن توزیع می‌شود.

به گزارش مشرق، توقف سپاهان مقابل هوادار تا حد زیادی این تیم را از جنگ قهرمانی دور کرد تا حالا به جای مثلث مدعیان، با یک دوئل رخ به رخ بین سرخابی‌های پایتخت طرف باشیم. رقابتی که در اسفندماه به اوج خود خواهد رسید.

در این ماه پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر به انجام می‌رسد و ۱۵ امتیاز توزیع می‌شود. ۱۵ امتیازی که از ۳۶ امتیاز باقیمانده تا پایان فصل، ۴۱ درصد را شامل می‌شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. احتمالا تیمی که در این ماه بتواند حداکثر امتیاز را جمع‌آوری کند؛ با توجه به جدال رو در رویی که سرخابی‌ها خواهند داشت قدم بلندی در راه قهرمانی برداشته است.

در این پنج هفته هر ۲ تیم دیدارهای دشواری پیش روی خود دارند. البته کار آبی‌های پایتخت به نسبت بهتر است. شاگردان فرهاد مجیدی فقط یک بار از تهران بیرون می‌روند و تیم یحیی باید سه بار پایتخت را ترک کند و به شهرهای سیرجان، آبادان و مسجدسلیمان برود. آبی‌پوشان سه بازی با تیم‌های نیمه بالایی دارند و سرخپوشان باید چهار مسابقه با تیم‌های نیمه بالایی جدول برگزار کنند.

بیشتر بخوانید:

مجیدی از ۲ بازیکن پر حرف و حدیث استفاده می‌کند

دیدارهای استقلال در پنج هفته پیش رو بدین ترتیب است:

فجرسپاسی(میزبان)، نساجی مازندران(میهمان)، گل‌گهر سیرجان(میزبان)، صنعت نفت آبادان(میزبان) و پرسپولیس(میهمان)

بدون تردید جدال با گل گهر سیرجان سخت‌ترین آزمون فرهاد مجیدی در این دیدارها پس از شهرآورد پایتخت است. مجیدی می‌تواند دلخوش به این باشد که مقابل شاگردان قلعه‌نویی میزبان خواهد بود و همیشه در تهران توانسته آنها را شکست دهد. دیدار با نساجی در مشهد هم خالی از چالش نیست. بازی با فجر و صنعت نفت در آزادی می‌تواند بازی‌هایی باشد که استقلال به چیزی جز برد نباید فکر کند. نکته عجیب این است که در دور رفت استقلال هیچ یک از این پنج مسابقه را نبرد و به جز بازی با گل‌گهر که انضباطی سه بر صفر شد؛ در چهار دیدار دیگر به تساوی رضایت داد تا مجموع امتیازات استقلال در دور رفت از این پنج دیدار و ۱۵ امتیاز ممکنش، هفت امتیاز باشد.

دوئل نفس‌گیر فرهاد و یحیی در ۲۲ روز؛ کلید قهرمانی در گروی ۴۱ درصدِ اسفندماه

دیدارهای پرسپولیس در پنج هفته پیش رو بدین ترتیب است:

گل‌گهر سیرجان(میهمان)، مس رفسنجان(میزبان)، صنعت نفت آبادان(میهمان)، نفت مسجدسلیمان(میهمان)، استقلال(میزبان)

پس از دربی روز بیست و ششم، مصاف با ۲ نماینده استان کرمان می‌تواند دردسرهای فراوانی را برای یحیی و شاگردانش به وجود بیاورد. آنها باید در خانه گل‌گهر به میدان بروند و سپس در ورزشگاه آزادی از محمد ربیعی و پسرانش پذیرایی کنند.

البته آمار کلی پرسپولیس در جدال با تیم‌های کرمانی خوب بوده است. ۲ بازی متوالی در استان خوزستان مقابل صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان نمی‌تواند بازی‌های بسیار دشواری باشد؛ البته نباید به سادگی از کنار نام علیرضا منصوریان گذشت.

او در هفته‌های اخیر نتایج درخشانی کسب کرده و بعید نیست در خانه مانند استقلال، یقه پرسپولیس را هم بگیرد. سرخپوشان در دور رفت از این پنج بازی به ۹ امتیاز دست پیدا کردند تا نمایشی بهتر نسبت به رقیب سنتی خود داشته باشند. البته نباید فراموش کرد که در دور رفت پرسپولیس چهار بازی را در تهران برگزار کرد و استقلال فقط ۲ بار در تهران به مصاف رقبایش رفت و حالا ماجرا برعکس شده است.

دوئل نفس‌گیر فرهاد و یحیی در ۲۲ روز؛ کلید قهرمانی در گروی ۴۱ درصدِ اسفندماه

باید دید از ۱۵ امتیاز پیش رو چه تعداد امتیاز به استقلال و چه تعداد به پرسپولیس خواهد رسید. شکی نیست که سرخپوشان عطش بیشتری برای پیروزی باید داشته باشند چرا که سه امتیاز از آبی‌ها عقب‌تر هستند. به هر نحو شاهد اسفندماهی جذاب، پرفشار و پرحاشیه خواهیم بود.

به نظر شما در پایان هفته بیست و سوم و در روزهای واپسین سال ۱۴۰۰ صدر جدول به کدام رنگ تعلق دارد؟ آبی یا قرمز؟

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    6 4
    تیم استقلال داوری و فدراسیون داره و از این بابت دغدغه ای ندارن
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    5 3
    بالاخره بابا حمید با چیدمان داوری و رایزنی تیم محبوب دوچرخه سواران قهرمان می کنه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 2
    قطعا این فصل تیم کیسه قهرمان میشه الان هم اگر تیم پرسپولیس تو کورس قهرمانی باقی مونده به دلیل اینکه فدراسیون و وزارت ورزش کاهلی کردن و دو تیم از جام باشگاه های آسیا حذف کردن
  • اولادعلی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 2
    اگر پنج سال گذشته فدراسیون وداوران تیم پرسپولیس را قهرمان کردن امسال هم استقلال را قهرمان میکنند
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    آجرلو تابت کرد چگونه میتوان تبعیض سربازی را با قدرت و نفوذ در ایران اجرا کرد. نظام وظیفه با آبروی خود بازی کرد و این نفوذ را پذیرفت. فدراسیونی که با صدور کارت غیرقانونی از مجازات در می‌رود و امتیاز یک تیم را به برخی تیم ها واریز میکند. باید دید امتیازات این تیم خاص را نیز کسر و به دیگران می‌دهد؟ هرگز! مادامیکه نفوذ و قدرت باند ها بر سیستم این کشور ادامه دارد وضع اسفناک کشور تغییر نمیکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس