کد خبر 1341804
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
شلیک مجدد نیروهای ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان - کراپ‌شده

جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس و حمله به مواضع مرزی خود متهم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه شب به وقت تهران نیروهای ارمنستان را به تیراندازی به سمت مواضع خود متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آذرتاج» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در ۱۹ فوریه (شنبه ۳۰ بهمن) در ساعت ۱۵:۴۰ به وقت محلی نیروهای ارمنستان بدون هیچ دلیلی، با استفاده از سلاح‌های سبک به سمت مواضع ارتش آذربایجان در منطقه "خوجاوند" شلیک کردند.»

این وزارتخانه افزود که در نتیجه اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارتش آذربایجان، طرف ارمنستانی تیراندازی را متوقف کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان نیز از تیراندازی روز جمعه نیروهای جمهوری آذربایجان به منطقه «مارتونی» در قره باغ و منازل این روستا خبر داد. وزارت دفاع ارمنستان از جمهوری آذربایجان خواست تا از انتشار اطلاعات نادرست درباره وضعیتی که به هیچ وجه به ثبات مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک نمی‌کند، خودداری کند.

در حالیکه نخست وزیر ارمنستان اخیرا از آمادگی ایروان برای تداوم مذاکره با جمهوری آذربایجان و امضای معاهده صلح با این کشور خبر داده، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با حضور در منطقه «آغدام» در قره باغ کوهستانی گفت، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم و اینک «قره باغ» متعلق جمهوری آذربایجان است.

 «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سفر تازه خود به «آغدام» در قره باغ گفت: «البته باید بین ارمنستان و آذربایجان توافقنامه صلح امضا شود، این توافقنامه باید بر اساس موازین و اصول حقوقی بین‌المللی و به شرط پذیرش متقابل تمامیت ارضی دو کشور امضا شود. اما مردم آذربایجان هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد.»

وی گفت: «ما در سرزمین خود هستیم. ما به آن دیار بازگشته‌ایم، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم. ما در این سرزمین‌ها محکم ایستاده‌ایم و اینجا زندگی خواهیم کرد.اینک قره باغ در آذربایجان است.»

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • فرهنگ IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    24 6
    مثل اینکه باز تن ارمنستان می خاره
  • هشام IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    4 26
    جنگ و پیروزی شما ( باکو) بر ارمنستان شده به قیمت جان و سلاخی اقوام تالشی و لزگی ،قره باغ هم بعیده به شما برسه جمعیت بالا ارامنه و حکومت خود مختار آن حتی در زمان حکومت سوسیالیستی آذربایجان مزید بر علت است
    • یوسف از همدان IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      13 3
      آقا حشام میشه بفرمایید این برای اقوام تالشی خودمان چه کار کرده ایم که نگران تالش های بالای ارس هستی؟ شما از خود مردم ایران بپرس تالش کجاست؟ مذهبشون چیه؟ و به چه زبانی صحبت می کنند؟ 99درصد نخواهند دانست اینان مردمانی هستند که در شمال استان گیلان زندگی میکنند و مذهب سنی دارند و به زبان تالشی صحبت می کنند
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      ایران، شلاق خدا بر صورت نژادپرستی است.
    • NL ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 2
      ای بابا قرباغ که الانم خودمختاره
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    5 0
    با آرزوی توفیقات روز افزون برای ارتش اسلام و مسلمین انشاالله بزودی شاهد آزادی ایروان عزیز قلب مسلمین
  • بابک GB ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    7 0
    قره باغ خاک اسلام است و متعلق به کشور مسلمان جمهوری آذربایجان
  • نقی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    7 0
    خود ارمنی ها آدم های خوبی هستند، ولی کسانی که سر حکومت هستند، بطور سیستماتیک دست نشانده سیستم اطلاعاتی شوروی سابق هستند و بهمین جهت هرگز اجازه نخواهند داد مردم ارمنی و ترکهای آذربایجان و حتی کشورهای همسایه، روی صلح و آسایش را ببینند ! آنها می خواهند مثل یک غده سرطانی در منطقه ، از راه بهم زدن امنیت و روابط بین الملل و باج گیری و تامین خواسته های روسیه، عمل کنند ! بنظر من نباید در تله دولتمردان ارمنی گیر کرد !
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    9 0
    عرمنستان باز گوشمالی میخواد
  • NL ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 4
    عثمانی، النصره را در باکو ساکن کرد.‌بعد یک نسل قوم سنی وهابی شیعه کش النصره در باکو تولیدمثل میکند و در باکو ادعای شراکت در سرزمین باکو را دارد._____ مردم بادکوبه فزیب خوردید.
  • NL ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 4
    عثمانی، النصره را در باکو ساکن کرد.‌بعد یک نسل قوم سنی وهابی شیعه کش النصره در باکو تولیدمثل میکند و در باکو ادعای شراکت در سرزمین باکو را دارد._____ مردم بادکوبه فریب خوردید.
  • NL ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 5
    عثمانی، النصره را در باکو ساکن کرد.‌بعد یک نسل قوم سنی وهابی شیعه کش النصره در باکو تولیدمثل میکند و در باکو ادعای شراکت در سرزمین باکو را دارد._____ مردم بادکوبه فزیب خوردید.
    • NL ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 2
      قوم وهابی النصره تولیدمثل خواهد کرد--جنگ های شیعه-سنی و شیعه کشی یعنی آذری کشی درباکو----بادکوبه، افغانستان جدیدی میشود---متاسفیم ولی مردم بادکوبه فریب عثمانی را خوردید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 2
    اررتش خود ترک پندار ترکیه که درصد زیادشون اصلا ترک نیستند و کرد هستند ارتش ترکیه حتی جراعت ندارند پایگاه اینجرلیک رو خراب کنند. حتی در جنگ قرباغ2 هم نرفتند بجنگند. یونان داره گازشون رو میبره ارتشش داره فقط نگاه میکنه. حتی جرات ندارند رجب یهودی رو پایین بکشند ویک مسلمان رو به رییس جمهوری برسونند. جدیدا هم رجب صنعت دفاعی ترکیه رو به قطری ها فروخت. ارتش ترکیه فرماندهی داعش را به عهده گرفتند و شکست خوردند. ارتش ترکیه فقط تبلیغات رسانه ای پوچ است
  • NL ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 2
    قوم وهابی النصره درباد کوبه تولیدمثل خواهد کرد--جنگ های شیعه-سنی و شیعه کشی یعنی آذری کشی درباکو----بادکوبه، افغانستان جدیدی میشود---متاسفیم ولی مردم بادکوبه فریب عثمانی را خوردید
  • NL ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 2
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار یزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است فقط کافیست گوش هایتان به اندازه درازگوش دراز نباشد.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 2
    استان بادکوبه----استان ارمنیه----استان لیدیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس