تشنج اوضاع در نوار مرزی باکو و ایروان؛ دفع حمله نیروهای جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان از تشنج اوضاع در خطوط مرزی با جمهوری آذربایجان و دفع حمله نیروهای این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، در تداوم درگیری بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع ارمنستان یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از تلاش نیروهای جمهوری آذربایجان در پیشروی به سمت مواضع نیروهای ارمنستان خبر داد.

به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تلاش کردند به سمت مواضع نیروهای این کشور در جهت شرقی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشروی کنند. به دنبال این حادثه، تیراندازی شدید بین طرفین رخ داد و نیروهای مرزی ارمنستان از تلاش دشمن برای استقرار در منطقه جلوگیری کردند. وزارت دفاع ارمنستان وضعیت مناطق مرزی را همچنان متشنج اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای صلح‌بان روسیه مستقر در منطقه در حال حاضر با میانجیگری سعی در حل و فصل اوضاع دارند. وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود افزوده که نیروهای این کشور در این درگیری تلفات جانی نداشتند.

وزارت دفاع ارمنستان از ارائه اطلاعات بیشتر در بیانیه‌های بعدی در این زمینه خبر داده است. این وزارتخانه  روز شنبه نیز از شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان به سوی نیروهای ارتش ارمنستان در خطوط مرزی خبر داد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در تاریخ ۱۳ نوامبر (شنبه ۲۲ آبان) ساعت ۱۲:۱۰ بعد از ظهر به وقت محلی، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع نیروهای ارمنستان واقع در منطقه «گغارکونیک» در خط تماس نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود افزود که نیروهای این کشور نیز در واکنش به اقدام طرف مقابل، به سوی مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان شلیک کردند. ارمنستان اعلام کرده که در این درگیری مسلحانه، نیروهای ارمنستان  متحمل تلفاتی نشدند.

کریدور قره باغ  نیز روز شنبه به دنبال حادثه ایست بازرسی از سمت نیروهای ارمنستان برای مدت کوتاهی بسته شد.   این حادثه صبح شنبه از سمت نیروهای ارمنستان رخ داد و بنابر برخی گزارش‌ها سه نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شدند.

در این حادثه یک شهروند ارمنستانی یک شئ انفجاری را به سمت نیروهای جمهوری آذربایجان در نقطه ایست بازرسی نزدیک شهر شوشا پرتاب کرد. به دنبال آن، نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت شهروند ارمنستانی شلیک کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرده که نیروهای نظامی ارمنستانی سیزدهم نوامبر (شنبه ۲۲ آبان) در بخش‌هایی از منطقه «کلبجر» به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، ارتش ارمنستان از سلاح‌های با کالیبر مختلف، تفنگ‌های تک تیرانداز و نارنجک انداز به  سمت مواضع نظامیان جمهوری آذربایجان شلیک کردند.

کلبجر یکی از مناطقی است که پس از توافق آتش‌بس باکو و ایروان با میانجیگری مسکو بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، به جمهوری آذربایجان تحویل داده شد و نظامیان ارمنستانی از آنجا بیرون رفتند.

پس از آن که مسکو توافق آتش‌بس را با میانجیگری انجام داد و به ۴۴ روز خصومت بین ارمنستان و  جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی پایان داد، نیروهای حافظ صلح روسی نوامبر گذشته در امتداد این کریدور ۲۵ کیلومتری و عرضی پنج کیلومتری مستقر شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    10 1
    البته به علاوه نیروهای حافظ صلح ترکیه
  • مقدس IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    24 25
    عليف قمار باز قاچاقچى حاكم باكو ديگه كلاس تعطيل ،،خرفت شغال صفت بى شرف تا دير نشده جولو پلاست رو جمع كن با دارو دسته قاچاقچيت بزن به چاك وإلا بلائى اين بار سرت ميارند دست به ماحتت و عرعر كنان سينه خيز فرار خواهى كرد البته اگر فرصت بهت بدن ، بيخودى هم وزراء تركيه را براى ...... وعرض چاپلوسى و.... ايران نفرست بايد سيلى محكم را دريافت كنى
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    20 20
    مصالحه با علی اف بی فایدست اردوغان چند روز پیش گفت که علی اف بر ساخت زنگزور تاکید دارد و ما هم از آن حمایت میکنیم اینا تا جنوب ارمنستان رو اشغال نکنن دست برنخواهند داشت بهتره تا دیر نشده ایران نیروهای خودش رو در مرز دو کشور مستقر بکنه.
  • مجتبی از زنجان IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    9 32
    بابا همه210 کشور در جهان زبان و قومیت دارند مانند هند با20هزار قوم یا چین با10هزار قوم یا فیلیپن با5هزار قوم اما باید تقسیمات جدید ایجاد بشه هر چند درسته حساسیت اقوام سر جاش اما تغییرات تقسیمات همه جای دنیا هستش استانها زیاد بشه و نام هیچ استانی اسم قوم نباشه اما تغییرات با توجه به حساسیت ها نمی دانم میشه یا نه این ملی گرایی نیست این تقسیمات باعث افزایش تفرقه و تجزیه میشه هر چند قبول داره حساسیت ها رو
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      35 5
      خسته نشدی این چرندیات رو تو هر خبری مینویسی
    • اورمیه. قلب**((" آذربايجان"غربي)) ** IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      24 7
      ولش کن 11:16 کسی بهش اهمیت نمیده همه پژاکی ها اینطوری هستن تو سرشون با پهن پر شده
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      7 18
      چرا نمیگی پانترکها این جوری هستن؟منافق صد چهره دودوزه باز دو بهم زن تحریک کننده مردم چندین کشور برای یک هویت جعلی،در ضمن نام این شهر هم ارومیه است یا ارومیا.لعنت خدا بر هرچه تجزبه طلبه.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      18 6
      پژاکی ناراحت شده
    • از شهرستان سراب IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      5 4
      کاری به این بابا ندارم که مدام میاد از این جملات مینویسه به اسم مجتبی از زنجان، ولی چیزی که مسلمه اینه که پانترکیسم کلا یعنی یک انبار پهن که اسراییل و اردوغان و علیف مدام توشو پر میکنن.این دیگه برای همه خاورمیانه مسجل شده،پژاک و امثال اون هم که حتما با کدخداگری عمو سام و شرکا علیه همین نوکر خودشون اردوغان قد علم کرده،شده وسیله شامورتی بازی پانترکا که وقتی چیزی برای گفتن ندارن یکیشو از کیسه در میارن،همون کیسه معروف بیشعوری بیسوادی بیخردی،از قدیم گفتن سر سگ دندون خر،پانترک بذار خوش باشه با توهم عثمونی و نو عثمونی هم بذار فعلا با امثال همین پژاک سرگرم باشه تا برنامه بعدی امریکا انگلیس اسراییل، ما ملت ایران کلا از منافق جماعت بیزاریم به خصوص مدل پانترکش.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    23 17
    درود بر ارمنستان
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    23 15
    ظاهرا ..ارمنستان دوباره تنش میخاره ...
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    20 10
    ایروان خواستار نابودیش هست ، ترکها شوخی بردار نیستند
  • اشنا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    8 10
    الهام بیچاره واردوغان شیطان روباه صفت این بار ایران بویژه سپاه قدس باید در بیخ گوش این دو احمق یک حزب الله تشکیل دهد تا این دو پایشان را از گلیمشان بیشتر دراز نکنن
  • م US ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    12 5
    متاسفانه اذربایجان با ارمنستان دارد خیلی مصالحه می کند باید تا دیر نشده یک گوشمالی به تروریستای ارمنی بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس