کد خبر 1341732
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
عدنان منصور وزیر خارجه اسبق لبنان

وزیر خارجه اسبق لبنان با موضعگیری درباره بسته پیشنهادی دولت کویت برای این کشور، انتخابات پارلمانی آتی لبنان را با توجه به شرایط حساسی که در آن به سر می‌برد، مهم توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «عدنان منصور» وزیر خارجه اسبق لبنان درباره مسائل داخلی لبنان و موضوع انتخابات پارلمانی پیش رو و همچنین بسته پیشنهادی کویت به اظهار نظر پرداخت.

منصور درباره ارزیابی خود از مسئله انتخابات و تحولات لبنان خاطر نشان کرد: بی تردید برگزاری انتخابات پارلمانی به ویژه در شرایطی که لبنان در آن به سر می‌برد، ضروری است. شرایطی که از لحاظ اقتصادی، معیشتی و مالی حساس است. برای این انتخابات از این نظر که در راستای منافع مردم لبنان و کلیت کشور پیش رود، اهمیت بالایی قائلیم و اینکه نتیجه انتخابات با خواسته‌های مردم لبنان برای مقابله با گروه‌های فرصت طلب و سوءاستفاده‌گر در داخل و همچنین قدرتهای سلطه‌جو در خارج همسو باشد، انتخاباتی که مسیر و سرنوشت لبنان را در مقابله با دشمن اسرائیلی مشخص می‌کند.

وی درباره بسته پیشنهادی دولت کویت برای لبنان گفت : «مسائلی وجود دارد که در شرایط کنونی لبنان نمی‌تواند به آسانی آن را انجام داده و محقق کند. بندهایی در این بسته پیشنهادی وجود دارد که به مناقشه اعراب و اسرائیل و همچنین دشمن اسرائیلی در ارتباط با قطعنامه‌های ۱۹۵۹ و ۱۷۰۱ مرتبط است. چرا که اسرائیل یک لحظه نیز از تجاوزات خود به لبنان به شکل نقض حریم هوایی و دریایی دست برنداشته است. این درگیری همچنان ادامه دارد و اسرائیل باید به قطعنامه‌های مرتبط بین المللی پایبند باشد.»

وزیر خارجه اسبق لبنان افزود: پیش از سخن گفتن درباره اجرای بندها از جانب لبنان باید به این سؤالات پاسخ داده شود که چه کسی از لبنان در برابر اسرائیل و همچنین طرحهای این رژیم در ارتباط با تمام منطقه و مسائلی که می‌خواهد به منطقه تحمیل کند حمایت می‌کند؟ طرحهایی که با هدف پایان دادن به مسئله فلسطین و نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین در حال اجراست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس