کد خبر 1341385
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
آکورا MDX در مقابل لکسوس RX: مقایسه 2 کراس اوور لوکس + تصاویر

آکورا تعداد زیادی ویژگی راحتی را به صورت استاندارد در MDX ارائه می‌دهد.

به گزارش مشرق، آکورا MDX و لکسوس RX دو کراس اوور لوکس هستند؛ MDX در سال ۲۰۰۱ و RX فقط چند سال قبل از آن در سال ۱۹۹۹ معرفی شدند. 

هر دو کراس اوور به دلیل ارائه قابلیت اطمینان و راحتی نرم و دلپذیری که خریداران لوکس به دنبال آن هستند، به خوبی شناخته شده اند. هر دو CUV به‌عنوان مدل‌های معمولی بنزینی و نسخه‌های هیبریدی در دسترس هستند؛ اگرچه MDX به صورت استاندارد با ردیف سوم عرضه می‌شود، اما RX اکنون در نسخه‌ی شاسی بلند موجود است که ردیف صندلی‌های اضافی را نیز ارائه می‌کند، بنابراین این دو، با صندلی های یکسان عرضه می شوند.

سال گذشته، MDX توانست ۵۱ هزار و ۵۱۲ دستگاه در آمریکا بفروشند، اما RX  توانست ۱۱۸ هزار و ۵۴۷ بفروشد که تفاوت بسیار زیادی دارد. 

 مقایسه ۲ کراس اوور لوکس +عکس

 مقایسه ۲ کراس اوور لوکس +عکس

لکسوس مورد بحث، مدل هیبریدی RX۴۵۰h است. این نسخه  راحت، قابل اعتماد و کم مصرف است. در مقابل آکورا MDX را با پیشرانه هیبریدی عرضه نمی‌کند؛ اگرچه یک موتور ۳.۰ لیتری V۶ با قدرت ۳۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۴ پوند فوت از نظر فنی بخشی از خط تولید است، اما فقط برای تیپ S در نظر گرفته شده است.

نسخه‌های معمولی این خودرو تنها با موتور ۳.۵ لیتری V۶ موجود است که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. هر دو موتور از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند؛ درست مانند MDX، لکسوس RX نیز از یک موتور استفاده می‌کند، اما بر خلاف MDX، یک گزینه هیبریدی و حتی دو حالت مجزا و هماهنگ با موتور بنزین سوز معمولی ارائه می‌دهد.

 مقایسه ۲ کراس اوور لوکس +عکس

 مقایسه ۲ کراس اوور لوکس +عکس

موتور ۳.۵ لیتری V۶ حداکثر ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۸ پوند فوت حداکثر گشتاور در تریم‌های ۳۵۰ تولید می‌کند. این موتور با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می شود و در دو حالت جلو و چهار چرخ متحرک موجود است.

با اضافه کردن پکیج F-Sport به RX ، این خودرو دارای سیستم تعلیق کراس اوور می شود که باعث می شود این خودرو شیک و لوکس به نظر آید؛ پکیج F-Sport دارای سیستم تعلیق اسپورت‌تر به همراه چرخ‌های بزرگ‌تر است که ممکن است هندلینگ را بهبود بخشد.

 مقایسه ۲ کراس اوور لوکس +عکس

 مقایسه ۲ کراس اوور لوکس +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید قاسم IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    تاکی باید پول لکسوس و تیوتا رو بدیم در عوضش ....
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    پراید رو هم با یکی از اینه مقایسه کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس