پیشرفت قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال مطلوب است

چالوس- رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه وضعیت پیشرفت قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال مطلوب است، گفت: تلاش می شود هرچه زودتر یک لاین آن زیربار ترافیک قرار گیرد.

به گزارش مشرق، مسعود میرکاظمی پیش ازظهر جمعه در حاشیه بازدید از قطعه دو آزادراه تهران شمار با اشاره به پیشرفت مطلوب قطعه دو آزادراه تهران شمال و اظهار امیدواری از اینکه این قطعه در سریع‌ترین زمان زیر بار ترافیک رود، افزود: امیدواریم هرچه زودتر حتی یک لاین آن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت نقدی صورت گرفته طی دو ماه گذشته روند و سرعت اجرای پروژه را شتاب بخشیده است، افزود: تسویه اوراق داده شده یکی از سیاست‌های دولت کنونی است و به دلیل پرداخت نقدی وضعیت پروژه‌ها در سال جاری بهتر و باشتاب شده است.

میرکاظمی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بخشی از پرداخت‌ها را انجام دهیم تا هرچه زودتر شاهد افتتاح و بهره برداری یک لاین از قطعه دو باشیم. وی با اظهار اینکه فعالیت قطعه سه نیز بزودی شروع می‌شود، خواستار تسریع در تکمیل مطالعات آن شد.

مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز اقتصاد دریامحور را از جمله محورها و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم آزادراه تهران - شمال شاهکار مهندسی است. وی با بیان اینکه در این پروژه شاهد توان و اقتدار بالای مهندسی ایرانی هستیم، گفت: مهندسان ایران با سازه‌های عظیم این پروژه نشان دادند که توان اجرای پروژه در کشورهای مختلف را دارند. مرتضوی درباره فعالیت مدن در منطقه چهار آزادراه تهران شمال اظهار داشت: دولت مدافع حقوق ملت است و وزارت راه وشهرسازی باید موضوع این معدن را پیگیری کنند.

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: برنامه‌ای که امروز با حضور این ۴ مسئول ارشد اجرایی کشور تدوین شد، این است که سهم نقدینگی وزارت راه و شهرسازی به عنوان دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه گذار به سبکی تدوین شود که تا پایان ۱۴۰۱ بتوانیم از یک باند قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بهره برداری کنیم.
وی ادامه داد: بنابراین وضعیت بهره برداری از آزادراه تهران-شمال به این صورت است که ساخت قطعه یک آن به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و می‌تواند در ادامه آن تا پایان ۱۴۰۱ در پل زنگوله در استان مازندران شاهد افتتاح قطعه ۲ این آزادراه به صورت ۴ خطه باشیم به این صورت که باند رفت قطعه ۲ آزادراه برای مسیر جنوب به شمال و جاده قدیم چالوس-کرج هم برای باند برگشت مورد بهره برداری قرار گیرد. با این حساب مردم می‌توانند در سراسر مسیر ۵۵ کیلومتری قطعات یک و ۲ آزادراه تهران-شمال به صورت ۴ خطه، ایمن و بدون گره ترافیکی تردد داشته باشند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میثم IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    7 0
    این تکمیل شدن بزرگراه تهران شمال هم خنده دار شده، دقیقا هر دولتی که سر کار میاد، وعده میده که سال بعد بزرگراه تکمیل میشه، دیگه میره تا آخر دولت و آمدن دولت بعد و دوباره وعده تکمیل بزرگراه تا سال بعد... و این قصه پر غصه همچنان ادامه داره، جهت اطلاع این بزرگراه قرار بوده در دولت اصلاحات بهره برداری بشه
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 0
      تقصیر مردمه
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    3 0
    خب بگو وقتِ گل نی
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    در آزادراه شمال هنوز از ساخت قطعه سه آن خبری نیست که این آزادراه کامل تکمیل شودلذا بازهم این پروژه ناتمام می ماند
  • نیما اسماعیلی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    برای همین یک تکه ازادراه که حدود 10 دقیقه بیشتر نیست دارن 50 هزار تومان! عوارض میگیرن که اس ام اس برات میاد. لابد فردا که لاین برگشت هم افتتاح شد 50 هم برای برگشت میخوان بگیرن. واقعا منصفانه نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس