کد خبر 1314173
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
واکنش جالب رستم قاسمی به سرم زدن عزت الله ضرغامی

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال آینده افتتاح می شود، گفت: آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت سیزدهم به پایان می‌رسد.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی با بیان این‌که 2 منطقه آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری رسیده و قطعات 2 و 3 این آزادراه باقیمانده است،‌ اظهار کرد:‌ بر اساس توافق با بنیاد مستضعفان مقرر شده باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران - شمال با برنامه‌ریزی تا پایان سال 1401 افتتاح شود. عملیات احداث مسیر برگشت منطقه 2 نیز همزمان با تکمیل قطعه رفت، انجام شود.

بیشتر بخوانید:

برنامه نوسازی ۳۰۰هزار مسکن در بافت‌ فرسوده

وی با بیان این‌که در زمان حاضر 2 هزار دستگاه ماشین آلات بنیاد مستضعفان در این پروژه فعال است، افزود: مشکلات مالی اجرای پروژه در سال‌های گذشته روند اجرا را کند کرده بود که هم اکنون در توافق با بنیاد مسنضعفان برای تامین مالی آن، مشکلات برطرف شده و پروژه سرعت می‌گیرد. از بنیاد مستضعفان خواستیم تا پیشرفت فیزیکی پروژه را از یک درصد قبل 2.5 تا 3 درصد ارتقا دهند. با این روند پیش‌بینی می‌شود طبق زمانبندی اعلام شده پروژه افتتاح شود.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه تا پایان دولت سیزدهم، آزادراه تهران شمال به اتمام برسد، تصریح کرد:‌ در خصوص منطقه 3 آزادراه تهران- شمال قرار است بررسی‌های لازم توسط پیمانکار انجام و با روش‌های آسان‌تر سرمایه‌گذاری و فنی این منطقه نیز آغاز شود.

قاسمی در خصوص اعتبارات مورد نیاز تکمیل قطعه 2 آزادراه تهران-شمال گفت: مجموعه قطعه دوم آزادراه تهران شمال در باند رفت و برگشت به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 3هزار میلیارد تومان آن سهم وزارت راه و شهرسازی و 3 هزار میلیارد تومان سهم بنیاد مستضعفان است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا منابع آن را تامین کنیم. سهم وزارت راه در باند رفت برای تکمیل 1300 میلیارد تومان است که منابع آن تامین و تخصیص می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: منطقه 2 باند رفت آزادراه تهران- شمال با تونل البرز 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در برنامه است این مسیر تا پایان 1401 به اتمام برسد.

عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی اواخر مردادماه سال 92 در مراسم معارفه خود وعده اتمام ساخت آزادراه تهران-شمال را تا پایان دولت یازدهم داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    عمرا پارت سوم هنوز کلنگم نزدید و به گفته رئیس بنیاد خیلی پیچیدس یک قولی بدید بشه انجام داد شیراز اصفهان وبوشهر بهم وصل کنید ملت زجر کش کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس