کد خبر 1341011
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
مشکلات اقتصادی در صدر نگرانی مردم آمریکا/اقتصاد آمریکا در حال بدتر شدن است

نتایج نظرسنجی یک دانشگاه در آمریکا نشان می‌دهد مشکلات مالی در صدر نگرانی مردم این کشور قرار دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی،  نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کوینیپیاک آمریکا نشان می‌دهد افزایش تورم و بالا رفتن قیمت‌ها در آمریکا از جمله اصلی‌ترین نگرانی‌های مردم این کشور به شمار می‌رود.

در این نظرسنجی از مردم خواسته شده بود تا جدی‌ترین نگرانی‌های خود را بیان کنند که در این بین تورم، مسائل مرتبط با مهاجرت و سیاست‌های مرزی آمریکا در کنار شیوع ویروس کرونا از جمله مهم‌ترین مسائلی است که ذهن مردم آمریکا را به خود درگیر کرده است.

در حال حاضر نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان ۴۰ سال گذشته رسیده و طرفداران حزب جمهوری‌خواه بیشترین نگرانی را در این بین دارند. البته طرفداران حزب دموکرات هم به شدت نگران گرانی‌ها و افزایش قیمت در آمریکا هستند. حتی رأی‌دهندگان مستقل که طرفدار هیچ کدام از احزاب نیستند نیز بیشترین نگرانی خود را موضوع بالا رفتن تورم در این کشور عنوان کرده‌اند.

۶۰ درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک نیز گفته‌اند که اقتصاد آمریکا در حال بدتر شدن است، و این در حالی است که در نظرسنجی قبلی این رقم ۵۴ درصد بود.

محبوبیت جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و اقداماتش نیز روز به روز کمتر می‌شود. در حالیکه در نظرسنجی ماه ژانویه ۵۳درصد نسبت به اقدامات دولت آمریکا ناراضی بودند این رقم در نظرسنجی کنونی به ۵۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    با سلام بنظر می رسد جهان وارد یک دوره ای از رشد در حکمرانی شده است. بسیاری از کشورها با اتکای به این مفهوم به سرعت و ظرف چند دهه کشور خود را به سطح قابل قبولی از کیفیت اداره و حکمرانی و رسد اقتصادی ارتقا داده اند‌‌. تجربه مالزی، سنگاپور، ویتنام و کشورهای دیگری که در حال بهبود حکمرانی خود هستند. در خاورمیانه کشورهای متعددی علیرغم تنش امنیتی در حال بازسازی و بهبود حکمرانی هستند. سوریه، عراق، یمن و لبنان با الگو گرفتن از ج اا در حال تاسیس زیرساخت های یک حکمرانی رشد یافته هستند. برآیند این تحولات به یک نقطه عطف تاریخی منجر می شود. در این تحول کشورها قادر به تشخیص و تامین منافع خود هستند و همزمان انحصار تولید شکسته شده و در سطح جهان توزیع خواهد شد. این شرایط و چشم انداز متبوع آمریکا و غرب نخواهد بود و اینان برای حفظ نظام سلطه خود لاجرم از حربه قدیمی و اساسی خود استفاده می کنند و جنگ و خشونت را به جهان برای دستکاری شرایط تحمیل می کنند. جنگ در سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان، سومالی و اخیرا اکراین از جمله این اقدامات است. اما، این همه ماجری نیست و رشد کشورها قابلیت مدیریت این شرارت و خشونت و حتی سرکوب آن را دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس