کد خبر 1340881
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: موسسه صهیونیستی «مطالعات  امنیت ملی» به تازگی ارزیابی راهبردی سالانه خود برای اسرائیل (۲۰۲۲) را با عنوان «زمان تصمیم» در ۸۰ صفحه منتشر کرده که در آن مهم‌ترین چالش‌های رژیم صهیونیستی برای سال جاری میلادی مورد بررسی قرار گرفته‌ است. چکیده این ارزیابی به شرح ذیل است:

 در آغاز سال ۲۰۲۲، اسرائیل گرفتار ناسازگاری و عدم تجانس بین قدرت نظامی، پویایی اقتصادی، و قدرت تکنولوژیکی خود و شدت چالش‌های سیاسی، امنیتی شده است. این چالش‌ها یک تهدید راهبردی بسیار پیچیده و نگران‌کننده برای اسرائیل است؛ تهدیدی که به دلیل فقدان یک چشم‌انداز راهبردی جامع و دوراندیشانه برای مقابله با آنها تشدید می‌شود.

 اسرائیل با سه چالش اساسی روبروست: اول ایران، که بی‌امان به دنبال قابلیت‌های هسته‌ای است و همزمان به طور پیوسته توانایی خود را برای تهدید اسرائیل از طریق شلیک گسترده و دقیق از چندین جبهه در آنِ واحد تقویت می‌کند.

دوم، خطرات مهم تشدید تنش در جبهه فلسطین، از جمله تجزیه تشکیلات خودگردان، فقدان حاکمیت در سرزمین‌های {اشغالی}، و لغزش خطرناک به سمت یک کشور دو ملیتی، که هویت اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی و دموکراتیک و مشروعیت بین‌المللی آن را تضعیف می‌کند.

 سوم، در داخل اسرائیل، جایی که شکاف‌های بین‌بخشی، قطبی‌شدن سیاسی و از دست رفتن اعتماد به نهادهای دولتی تهدیدی جدی برای انعطاف‌پذیری اجتماعی و امنیت بلندمدت اسرائیل ایجاد کرده است.

 مقابله با این ترکیب از چالش‌ها مستلزم کنار گذاشتن پارادایم‌های منسوخ دهه گذشته و تدوین یک استراتژی به‌روز و جسورانه است که مستلزم ابتکارات جدید و تمایل به اتخاذ تصمیم‌های قوی و حتی خشن است. 

در انجام این کار، اسرائیل باید نه تنها به قدرت نظامی خود، بلکه به قدرت نرم، با استفاده از نقاط قوت اثبات‌شده خود در علم و فناوری، و همچنین در زمینه‌هایی مانند نمک‌زدایی آب و کشاورزی هوشمند که مخصوصاً مورد نیاز منطقه هستند، تکیه کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 1
    برآیند این چند خط این است که حیات ننگین اسرائیل رو به اتمام است. آقا به درستی چند سال پیش فرمودند که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید. این به معنی است که حداکثر 25 است و شاید طی یک یا دو سال آینده اتفاقات خاصی روی دهد و اسرائیل از صفحه روزگار محو گردد.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس