کد خبر 1340798
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
جنگنده‌های روس، هواپیماهای آمریکا را رهگیری کردند

پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های روس سه هواپیمای گشت‌زنی نیروی دریایی آمریکا را در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای مدیترانه رهگیری کرده است.

به گزارش مشرق، پنتاگون روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که هواپیماهای روس، سه هواپیمای گشت‌زنی نیروی دریایی آمریکا را در حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای مدیترانه، رهگیری کرده‌اند و این اقدام روسیه را «رهگیری‌های غیرحرفه‌ای» توصیف کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «اکسیوس»، در حالیکه تحرکات ناتو در مرز روسیه افزایش یافته است، وزارت خارجه و مقام‌های پنتاگون در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کردند که مقام‌های کرملین را «از کانال‌های دیپلماتیک» درباره رخداد هواپیماهای «پی ۸ ای» (P-۸A) در مدیترانه در جریان نگرانی‌های خود قرار داده‌ایم.

یکی از سخنگویان پنتاگون نیز در این خصوص اعلام کرد: «در حالیکه هیچ کس آسیب ندیده است، چنین تعاملاتی این چنینی می‌تواند به محاسبات اشتباه منتهی شود که در نتیجه برآیند بسیار خطرناک‌تری داشته باشد».

وی ادامه داد: «ایالات متحده به عملیات ایمن، حرفه ای و مطابق با قوانین بین المللی در آب ها و حریم هوایی بین المللی ادامه خواهد داد. ما انتظار داریم روسیه نیز همین کار را انجام دهد».

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه هفته جاری در بیانیه‌ای از رزمایش‌های نظامی در شرق دریای مدیترانه خبر داد و گفت: «تمرکز اصلی رزمایش جاری، تمرین اقدامات نیروی دریایی و هوافضا برای حفاظت از منافع ملی روسیه در اقیانوس‌ها و همچنین مقابله با تهدیدات نظامی فدراسیون روسیه از مسیرهای دریایی و اقیانوسی است».

وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به محل برگزاری این رزمایش افزود: «بیش از ۱۴۰ کشتی جنگی و شناور پشتیبانی، بیش از ۶۰ هواپیما، یکهزار واحد تجهیزات نظامی و حدود ۱۰ هزار پرسنل نظامی در تمرینات دریایی جاری شرکت دارند».

کشورهای غربی روسیه را به بسیج نیروی نظامی در مناطق مرزی اوکراین با هدف اقدام نظامی علیه این کشور متهم می‌کنند اما مسکو برنامه‌ریزی برای حمله را رد می‌کند و این اتهامات را پوچ و بی‌اساس می‌داند.

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس