کد خبر 1336498
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
یک شبه نظامی روس تبار در شرق اوکراین کشته شد

سازمان پلیس جمهوری خودخوانده دونتسک از کشته شدن یک شبه نظامی روس تبار در این منطقه استقلال طلب شرق اوکراین خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ریانووستی، یک مقام سازمان پلیس جمهوری خودخوانده دونتسک روز یکشنبه اعلام کرد: بر اثر تیراندازی تیم تیراندازان ارتش اوکراین، یک نفر از مدافعان دونتسک (شبه نظامی روس تبار این منطقه) کشته شد.

این حادثه در منطقه ورخنه تورتسکی واقع در خط حائل با نیروهای اوکراینی رخ داد و از موضع ارتش اوکراین به سوی مواضع شبه نظامیان دونتسک تیراندازی شد.  

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک نیز امروز اعلام کردند که ارتش اوکراین در حال اعزام  سربازان و نیروهای احتیاط به منطقه دونباس است.

 در این گزارش همچنین به استقرار تسلیحات سنگین ارتش اوکراین در خطوط حائل با شبه نظامیان مدافع دونتسک و لوگانسک اشاره شده است.  

رسانه های روسیه از آماده شدن ارتش اوکراین برای تهاجم بزرگ به منطقه دونباس خبر دادند که ممکن است در آینده نزدیک رخ دهد.  

آمریکا و ناتو  سیاست فشار بر روسیه و تضعیف این کشور را دنبال می کنند، مدعی هستندکه  روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد. مقامات عالی روس بارها به صراحت اعلام کرده اند چنین طرحی در دستور کار مسکو نیست.

مقام های آمریکایی شمار غیرنظامیان کشته شده در صورت حمله روسیه را بین ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر می دانند.

آمریکایی ها در ارزیابی اطلاعاتی همچنین مدعی اند در صورت وقوع این حمله، بین پنج هزار تا ۲۵ هزار نظامی اوکراینی و سه  تا ۱۰ هزار نیروی روسی جان خود را از دست می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 1
    آماده حمله اوکراین به روسیه باشید
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 3
    شروع شد جنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس